www.monokli.com
Hírek/Cikkek Interjúk Monokli® Videók Ranglista Klublista Erdei Zsolt Hasznos oldalak: az egérkímélő kezdőlap!Hasznos oldalak: az egérkímélő kezdőlap!

Strapás volt a német meló – teljes siker Drezdában!

A+A-
2007. november 25.  8:364866 olvasás - 21 komment


Strapás volt a német meló  teljes siker Drezdában!

A drezdai bokszgála mindhárom magyar öklözője kemény küzdelem után szerezte meg a győzelmet: a félnehézsúlyú WBO öve megtartására hajtó Erdei Zsolt (28-0-0) csak megosztott pontozással tudta legyőzni a kellemetlen stílusú panamai Tito Mendozát (36-8-0), de ugyanezen szervezet nagyközépsúlyú interkontinentális címéért ringbe lépő Balzsay Károly is megszenvedett a túlmozgásos argentin Acostával. Honfitársaihoz hasonlóan a kispehelysúlyú Bedák Zsolt is megharcolt nyolcadik győzelméért, a rutinos francia Barmou nem adta könnyen a bőrét, a Spotlight-bunyós pontozásos sikeréhez azonban nem férhetett kétség.


Vicces fazon ez a Mendoza! Nem elég, hogy az összes fiú gyermekének a Tito keresztnevet adja, de úgy tűnik, a külsőségekben sem tudja komolyan venni az élet nagy dolgait: Erdei Madár Zsolt - Tito Mendoza.jpgpályafutása eddigi legfontosabb fellépésének bevonulásán szalmakalapjában úgy festett, akár egy kertészeti szakáruház reklámarca. Az mindenesetre kitűnt, hogy a fejfedő alatt egy laza izomzatú, hosszú karú, kőkemény ellenfél vár Erdeire.
„Madarunk” azonban nem esett kétségbe az égimeszelő panamai láttán, ám szokásával ellentétben most nem hátrafelé mozgással várta pofonnal a kihívót, hanem ő lépkedett előre óvatos visszafogottsággal. Villámgyors balegyeneseivel igyekezett eltalálni Mendozát, ám az remekül kihasználta hosszú végtagjait, feltartó balos szurkái láthatóan nem ízlettek világbajnokunknak.

Az első három felvonás a felek részéről balos előkészítést, majd maximum három-négy rövid ütésváltást hozott, Erdei nehezen találta az ütőtávot, a panamai ügyesen hátrálva, jobbfelütésekkel, horgokkal fogadta a címvédőt, aki azért elhelyezte menetenkénti két-három kombinációját.
A negyedik három percben Mendoza ritmust váltott, begyújtotta a rakétákat, két kemény balegyenes után irtózatos jobbost küldött Erdei fejére, akit a köteleknél további ütészáporral árasztott el. Még szerencse, hogy a kilencedik címvédésén melózó magyar keveset nyelt be a bombákból, majd minden rutinját kihasználva, fogásba menekülve széttördelte a kritikus időszakot, sőt az etap végén már arra is volt ereje, hogy balegyeneseivel jelezze Mendozának: ennél több kell, ha le akarja győzni!
Zsolt Erdei - Tito Mendoza.jpg

A következő időszakban egy hajszálnyival pontosabbak lettek „Madár” előkészítő ütései, melyeket csak kevésszer követett kettes-hármas kombináció. A semleges néző számára nem sok izgalmat tartogatott a mérkőzés ezen része - bár a további sem nagyon -, inkább a taktikai küzdelem dominált. Erdei biztonsági „játékra” törekedett, úgy vélte, a kevés ütést hozó taktika is elég lesz a címvédéshez, Tito pedig azon kívül, hogy roppant kellemetlenül szurkált ballal, melyeket egy-két jobbos felütés és horog követett, semmi olyan extrát nem vonultatott fel, ami szükséges lett volna ahhoz, hogy „Madár” kezéből kicsavarja az övet. Furcsa volt látni, hogy a máskor halálpontos, tempó balegyeneseket ütő magyar öklöző most szinte lábujjhegyen pipiskedett, hogy a védjegyévé váló ütésfajtával eltalálja a hátra szépen kilépkedő panamait.
Erdei Zsolti - Tito Mendoza.jpg

S hogy milyen volt a találkozó további része? Hát, nagyjából ugyanilyen, nem túl izgalmas, matt mérkőzés, ahol a viszonylag pontosabban, ám önmagához képest gyatra találati aránnyal ügyködő Erdei megtartotta övét. A pontozás azért érdekes végeredményt hozott, a belga pontozó 117-111-re, a német 116-112-re Erdeit, míg az amerikai ítész 117-111-re a kihívót jelölte győztesnek. Felmerülhet a kérdés: a jenki milyen meccset nézett, ám ha mégis neki volt igaza, akkor „Madárnak” ezzel a stílussal nem érdemes átrepülnie az óceánt egy címmérkőzés kedvéért. erdei madar zsolt.jpgDe örüljünk a győzelemnek, ám a többit felejtsük el. Erdei Zsolt ennél százszor jobban is tud bokszolni, reméljük, következő mérkőzésén kárpótolja rajongóit.

Erdei Zsolt mellett másik magyar főszereplője is volt a „Champions Night” elnevezésű szászországi rendezvénynek: ifjabb Balzsay Károly (17-0-0) az argentin Ruben Eduardo Acostával (16-3-5) ütközött meg a WBO nagyközépsúlyú interkontinentális bajnoki címéért.
A kölyökképű, ám roppant ütőerővel rendelkező Balzsay szokásához híven rendkívül összeszedetten, szinte ragadozó módjára figyelte ellenfelét, s már az első menetben lecsapott az argentin legkisebb hibájára. Acosta kiszámíthatatlansága azonban keresztül húzta számítását, az alacsonyabb argentin az ökölvívásban elfogadott mozgásformákat s ütésfajtákat sutba dobva, széles horgokkal, fejét dobálva rohamozott, s a nyitó felvonás végén két akkor jobbost benyomott Balzsaynak, hogy az ember a karosszékben ülve is felszisszent.
Balzsay Károly.jpgA továbbiakban az egykori amatőr Eb-ezüstérmes még nagyobb figyelemmel kísérte az izgága dél-amerikait, akit előkészítő, általában pontosan elhelyezett jobbegyenesek után testen, fejen igyekezett megszórni. A két öklöző technikai felkészültsége közt zongorázni lehetett a különbséget, ám a bátor kis argentin egy percig sem adta fel, támadásainak ereje és gyakorisága azonban ritkulni kezdett Balzsay „helyre rakó” kettes-hármas ütéskombinációi után.
A hetedik menetben azonban szépen talált Acosta, na nem a kesztyűjével, állandóan ide-oda csapongó fejével mélyen szétnyitotta Balzsay bal szeme alatt a bőrt. A csúnya sérülés szerencsére nem zavarta meg a magyar öklözőt, továbbra is magabiztosan uralta a találkozót, ám az utóbbi ütközeteiben megszokott, detronizáló erejű bombák ezúttal elmaradtak.
A tizenkettedik etap elején Acosta még elindított egy elkeseredett rohamot, s hirtelenjében négy-öt, viszonylag tiszta horgot be is vitt Balzsay Károly fejére, aki azonban ragaszkodott az addigi forgatókönyvhöz, s pontos, precíz, ám a kiütéstől messze lévő bombáival helyre billentette lelki egyensúlyát, így nyugodtan állhatott oda a mérkőzés végeredményét kihirdető vezetőbíróhoz. Nem is kellett csalódnia, 119-109, 119-109, 119-109 arányú, egyhangú pontozásos győzelmet aratott, ami a WBO nagyközépsúlyú övét jelentette számára. A fordított alapállású öklöző fellépett egy remélhetőleg hosszú lépcsősor első fokára, bízunk benne, két év múlva már a tetejéről nézhet le a világra.
Balzsay Károly és Bedák Zsolt

A kispehelysúlyú Bedák Zsolt (8-0-0) volt a drezdai meating harmadik magyar szereplője, s tisztességes, tanulni vágyó profihoz méltóan abszolválta a Nordine Barmou (11-14-1) elleni összecsapást.
Teljesítménye nyomokban sem idézte előző mérkőzését, az ukrán Magomad Jagdarov ellen mutatott rossz erőbeosztást, pedig a gall öklöző nagyon keményen nyomta az iramot. Ám Zsolt most nem esett a túlpörgés „bűnébe”, nagy tempót diktálva, jónéhány Pazar ütéskombinációt bemutatva, 80-72, 80-72, 78-74 arányban, egyhangú döntéssel hozta a találkozót becsülettel küzdő riválisa ellen. Az alig egy éve profiskodó bunyós tanulóidőszakába jól illeszkedett ez a küzdelem, a jövőben azonban ritmusváltásokkal hangsúlyosabbá teheti fölényét.

Balogh Zoltán
Értékelje cikkünket: (Eddig 20 szavazat érkezett)

Ez elég gyenge lett... 1 Harmatos kis írás... 2 Adok még egy lehetoséget... 3 Alaposabb munkát várok el... 4 Nem ártana jobban tájékozódni a témával kapcsolatban... 5 Elmegy, bár vannak hiányosságok... 6 Elég jól sikerült... 7 Szépen kidolgozott, korrekt írás... 8 Teljesen belefedkeztem az olvasásba... 9 Ha minden cikk ilyen lenne... :) 10
Adja hozzá a kedvencekhez:

 
Szólj hozzá!!
Név:
E-mail cím:
Regisztráció
Belépés
Regisztráció lépései:
1. Kérem adjon meg egy felhasználói nevet és egy email címet!
2. Kattintson a "Regisztráció" menügombra!
3. Az e-mailben kapott linken keresztül aktiválhatja a regisztrációját!
4. Kattintson a belépés gombra!
Megmondóbox:
BB kódok: [b]félkövér[/b] [u]aláhúzott[/u] [i]dőlt[/i]
Elküld
Frissít
Fordít


Hozzászólások: ( 21 hozzászólás érkezett )
21 zoltanlori [2007-11-27 00:05:47]
És azért az is érdekes hogyha Universumos bunyós kimozdult Németországból, kikapott. Legalábbis ezekben az esetekben.
20 zoltanlori [2007-11-27 00:02:58]
Nos, Freitas-Grigorjan: Foxwoods Resort, Mashantucket, CT, USA, nem az Universum rendezte,
Lewis-Klitschko, Staples Center, Los Angeles, CA, USA, nem az Universum rendezte
Hoya-Sturm, MGM Grand, Las Vegas, NV, USA, nemn az Universum rendezte.
De mindez nem is érdekes! Sőt, ez azt bizonyja, hogy nem is biztos hogy csak az Univerzum a majrés. Hiszen ez alapján játszhat nagy derbit Univerzumos bunyós, ha akar és ha mer! Tehát nem csak az Univerzum bátorsága hiányzik, hanem...........
19 undisputid [2007-11-26 23:40:44]
abszolult nem vagyok universum párti, sőt..de! azért az hogy soha nem
csinált nagy világra szóló mérkőzést: Lewis- klitschko, De La
Hoya-Sturm, Freitas-grigorján. persze ez nem túl sok de a semminél
több. a másik amiben nem értek eggyet hogy Erdei Nagy jani szint. Madár tudna meglepetést okozni 1-2 nagy bajnoknak...
és nem a WBO-t kell fikázni madár helyzete miatt. bajnokai simán felveszik a versenyt a
másik 3 nagy szervezet bajnokaival. sőt az IBF-t el is kerülte...az uninak olyan a WBO mint Kingnek a WBA. jó kapcsolat, nagy befolyás... a WBO szeretne komoly ellenfeleket madárnak de "hála Kohlnak" olyan szintre sikerült erdeit "süllyeszteni" hogy senkit nem érdekel a nagyok közül.
18 zoltanlori [2007-11-26 22:55:22]

Öreg, Mendoza a maga 8 zakójával minden, csak nem egy nagy bunyós. Erdei vagy vonuljon vissza vagy maradjon meg az ilyen semmi, töltelék bunyósoknál mint amilyen az utóbbi 2-3 ellenfele volt. Az amerikai út eszébe ne jusson, mert pont úgy fog játni mint Nagy Jani. Csontörő mentségére szóljon hogy a súlycsoportja egyik legjobbjával boxolt. Ez a veszély , mármint hogy komoly ellenfelet állit neki az Universum, nem igazán fenyegeti Erdeit, mert ez a klub még soha egyetlen bunyósának sem csinált nagy, világra szóló mérkőzést. És nehogy azt hidjük hogy az Univerzum vezetői hülyék és nem kellene nekik a nagy pénz és a hírnév. Nagyon is kellene! De inkább 5 olyan világbajnok a WBO-nál akit senki sem ismer, mint akkora égés mint pl az anno Félixes Nagy Jani. Nem tudom most hogy áll a klub, de néhány éve, ha Madár kikapott volna az aktuális 10-20 vereségett szenvedett senkitől, nos az Univerzum ebben az esetben bezárhatott volna! Tehát ha valaki ehez a gárdához szerződik, akkor szinte biztos világbajnok lesz a WBO-nál és biztos hogy sosem fog nagy mecset játszani.
17 dogaga [2007-11-26 12:47:33]
Mendoza nem feküdt Erdeinek, de ez nem azt jelenti, hogy másnak sem feküdne. A többi bajnok szerintem meggyőzőbben verte volna...
Nem lesz itt baj, ha nem egy kontrabunyós létrát kap köv ellenfélnek.
16 Szlávik János [2007-11-26 12:10:57]
Olvastam a hozzászólásokat, és ez a muti, és Underdog, fitymálássa,
felháboritott, Madár nem volt csucsformában, ez igaz de egyértelmüen győzött. Titó Mendóza egy nagyon jó képeségü ökölvivó, és szerintem,
ha nem Madár ellen boxol, akkor most világbajnok, Madár klubbtását,
legyőztevolna. Madár ha csucsformában van, bárkit legyőz, ebben bisztos-
vagyok. Remélem a következő meccse már, valamejik világsztáral lessz,
nagyon bizombenne, hogy összehozák neki, megérdemelné.
15 keoma [2007-11-26 09:47:29]
Erdeinek a fizikai állapota számomra meggyőző volt, a 12. menetben sem látszott rajta, hogy különösebben féradt lenne. A box tudásával sincs semmi baj, de a mentalitása ("Éreztem, hogy jobban állok a pontozóknál, ezért nem akartam kockáztatni.", azaz nem akar megkockáztatni egy izgalmas meccset, az nem baj, ha mi unatkozunk) nem teszi különösebben élvezhetővé a meccseit. Az, hogy ennél többet tud/tudok, majd a következő meccsen megmutatja/mutatom már közhely, túl sokszor hangzott, vagy hangozhatott volna el.
14 undisputid [2007-11-25 19:47:12]
én Zsoltit tisztelem jó bokszolónak tartom de ez az ellenfél semmi esetre sem tartozik az élvonalhoz. semmi extrát nem csinált a balegyenesei sem voltak kemények mint inkább zavaróak. szerintem madár ennél többet tud simán túl kellet volna lépni Mendoza szitű bokszolón. Tarver hasonlóan magas és fényévekkel jobb bokszoló mendózánál. eddig azt gondoltam madár jó esélyekkel szálna ringbe az amcsi ellen de most elgondolkodtam. bízzunk benne a köv. ellenfél méltó lesz majd címérkőzésre gondolok itt Briggsre, Jones-ra, Jonhsonra, Tarverre, de leginkább címegyesítésre. ez az ember soha nem került volna címközelbe ha az uni ki nem húzza a sorsoláson:-)
13 Öreg [2007-11-25 19:17:09]
ASzt hiszem a fanylgók közül, senki nem vette a fáradságot, hogy utána nézzen Mendozának. Nem akárkiket győzőtt már le, és már volt kihívói státuszban, nem egy ürge volt ez a pali. Madárnak sokkal több tisztelet járna szerintem. Ami az amerikai pontozót illeti, az nem a mérkőzést pontozta, hanem Európát-Amerika ellen.
12 metadata [2007-11-25 18:30:06]
Az az igazság, hogy hihetetlenül nagy teljesítmény hogy Erdei világbajnok tud lenni. A karjai nagyon rövidek, és alkatilag alacsony a súlycsoportjához képest. Neki MINDEN meccsen ezzekkel nehézségekkel kell szembenéznie, csak a gyorsaságát és a józanságát tudja segítségül hívni. Mendoza nemcsak magas és hosszúkezű volt, ráadásul hatalmasakat is ütött. Nem értek egyet a kételkedőkkel, meg hogy miért nem ütött több jobbost Madár, stb. A többi világbajnok, pont így megszenvedett volna a panamaival! Zsolti okosan, biztonságosan megoldotta a problémát. Talán nem volt látványos meccs, de egyéretelműen győzött. Nagyon büszke vagyok rá!

A 4. menet nem feltétlenül volt annyira veszélyes, mint ahogy látszott. Szerintem egy kicsit meg is ilyedt a Zsolti hogy most mi lesz.
11 muti [2007-11-25 18:10:51]
Azt hittem, egy ilyen ellenféllel szemben is úgy fog bokszolni, ahogy a gyengébbekkel. Erre gondoltam.
10 Underdog [2007-11-25 17:01:29]
Lehet, hogy egyetértesz velem, de én nem azt írtam, amit te. Egy szóval nem írtam, hogy nem érdemli meg a WBO övet. Egy szót sem írtam olyanról, hogy az ellenfél gyenge lett volna. Mi a fészkes fenéért írsz ílyeneket???
9 muti [2007-11-25 16:54:40]
Én egyetértek Underdoggal. Szerintem Erdeinek semmi keresnivalója a WBO élén. Teljesítménye kritikán aluli. A mérkőzés nagyon alacsony színvonaú, és unalmas volt. Ez a Mendoza sem érdemelte meg hogy övért boxolhasson, és még ezt az igyén gyenge ellenfelet sem tudta meggyőző fölénnyel verni. Az Universum csak csicskákat hoz neki, mert tudja hogy az igazi boxolók (Hopkins, Tarver, Jones Jr) mind szétaláznák őt.
8 papen [2007-11-25 14:39:42]
Sziasztok én már régóta lehalkitom az RTL-t bunyó alatt a meccs végén majdnem sokkot kaptam mikor megemelte Mendoza a kezét és vigyorgott. Magamnak szoktam pontozni minden menetet , hogy legyen viszonyitási alapom, nállam Madár nyert, de a 4. menetet simán vesztette mert ott szerintem kéményen meg volt fogva .
7 Tyll Vietta [2007-11-25 14:23:30]
A kommentátor "rinyálása" a negyedik menetben kritikán aluli volt. Ha nem jajong, akkor fel sem merül, hogy azt a találatot értékén felül ítéljék meg.

Inkább olyan sportközvetítéseket kellene vállalnia, ahol ilyen helyzetekben kommentátorként higgadt tud maradni, mert az a lányos viselkedés, amit az ellenfél találataikor tanúsított, félrevezető lehet a tv-t nézők számára.

Erdei benézett egy kemény ütést, utána fogott, és ennyi.
6 pjotr [2007-11-25 14:00:45]
A kommentátor katasztrófa volt. Kb ugyanazt a meccset nézhette amit az amerikai pontozó.
Zsolt szerintem végig vezetett a pontozást tekintve.
Más kérdés, hogy Mendoza stílusa nem feküdt Zsoltnak. A lényeg, hogy megoldotta. Tiszta győzelem volt.
5 Farkas Józsi [2007-11-25 13:41:40]
Madár leiskolázta rendkívűl kemény, ravasz ellenfelét! Ha ezt nem láttátok, akkor a kommentátor szavai félrevitték a látásotokat!
Belebetegedtem abba, hogy hülyeségeket hallok a közvetítések során, csak úgy mellesleg, és ezt" mindenkire értem. De megjegyzem ott okos megjegyzéseket tenni legalább annyira nehéz, mint dönteni a pontozónak: kinek is adja a...meneteket, de mégnehezebb: a menetközti csatákat egy fordulatos mérkőzés során.
4 tudodki [2007-11-25 12:32:26]
Öreggel értek egyet. Egyébként a német adásban Stunek edző nyilatkozatában volt, hogy az amcsi bíró tévedésből adta a másik saroknak... ez hihető is. Kellemetlen volt a fickó, ám a győzelemhez nem fér kétség.
3 Öreg [2007-11-25 11:56:53]
Nem értem a fanyalgókat, nehéz ellenfele volt Zsoltnak, nagy magsság külömbséggel, miből gondolja bárki, hogy Woods, Dawson, Jones, Johnson, le tudná győzni Mendozát?
Azt kell, hogy mondjam ezek a megjegyzések, rosszabbak, mint a mérkőzés kommentálása, pedig azt szinte lehetettlen alulmúlni. Underdog, kedvesem, neked sikerült.
2 Boxpetya [2007-11-25 11:04:46]
Nem bokszolhat mindig jól. Vannak olyan ellenfelek, akik ellen nem lehet jó bokszolni, csak csúnyán nyerni. Ilyen ellenfél Erdei Zsoltnak Tito Mendozta. Tiszta győzelem volt, nem világos, hogy az amerikai milyen meccset nézett.
1 Underdog [2007-11-25 10:29:28]
Nem azt kaptam Erdei Zsoltitól, amit vártam. Azt hittem, egy ilyen ellenféllel szemben is úgy fog bokszolni, ahogy a gyengébbekkel. Nem hinném, hogy sok keresnivalója lenne Woods, Dawson, Jones, Johnson ellen. Ezek megeszik.

Balzsay Karcsi sem muzsikált olyan szépen, mint szokott. Igaza lett, nem feküdt neki a csapkodó argentin. Bedák Zsolti úgy lászik jó tanuló. Javított a szememben :)

ki nyeri a címet?
Pascal PTS
Pascal KO-TKO
Balzsay PTS
Balzsay KO-TKO
döntetlen vagy döntés nélkül
dentista ungheria, impianti ungheria, stomatologo, implantologia - építőipar, épületgépészet, mélyépítés - trapézlemez, csarnoképítés - fűnyíró szivattyú
Impresszum Levél nekünk Médiaajánlat
www.monokli.com
monokli@monokli.com


ROR INFO SITEMAP XML Valid HTML 4.01 Transitional Valid CSS!
Page Strength SEO Tool - SEOmoz.org PageRank Toplista - SEO Tools Fight Against Unliked Spammer Tools Küzdelem a spammelők ellen site statistics Webtop
Magyar hungaroo.com - A magyar linkjegyzéke Magyar Honlap Linkek Best-Top Statisztika