www.monokli.com
Hírek/Cikkek Interjúk Monokli® Videók Ranglista Erdei Zsolt Hasznos oldalak: az egérkímélő kezdőlap!Hasznos oldalak: az egérkímélő kezdőlap!

Szabó Sándor: betelt a pohár!

A+A-
2007. jún. 9., szombat, 20:221924 olvasás - 22 komment


Szabó Sándor: betelt a pohár!

Az egri Bornemissza Gergely-emlékverseny évtizedek óta stabil pontnak számít a magyar amatőr ökölvívás történetében. A legutóbbi viadal azonban nem csak a bunyóról szólt, szóbeszéd tárgyát képezte Szabó Sándor, a DVSC Ökölvívó Kft. tulajdonosa és Eperjesi Mihály zsűrielnök verbális ütközete is.


Szabó Sándornál – ahogy ő fogalmazott – betelt a pohár. Az ismert debreceni üzletember, aki tíz éve gyakorlatilag a semmiből építette fel az azóta országos hírnévre szert tett szakosztályt, úgy döntött, a médián keresztül hívja fel a figyelmet Eperjesi Mihály zsűrielnöki ténykedésére. A piros-fehérek főnöke nehezményezte, hogy a diákolimpián, a Tanintézetek Országos Bajnokságán, az Avas-kupán, és a Bornemissza Gergely-emlékversenyen összesen mintegy 18 alkalommal szenvedtek 2:1-es pontozásos vereséget a debreceni korosztályos ökölvívók. Okként elsősorban Eperjesi Mihályt, és a „baráti körét” kitevő döntnökök működését jelölte meg. Véleményének a klub internetes portálján, a www.dvscboxing.hu-n is hangot adott.

- Már az egri verseny első napján nekem esett Eperjesi Mihály, s a tőle megszokott, arrogáns stílusban kérte számon, hogy portálunkon miért jelennek meg olyan cikkek, miszerint a debreceni ökölvívók felé nem reális a pontozás. Elmagyaráztam, szólásszabadság van, és a vélt igazunkat jogunk van megjelentetni a saját portálunkon – elevenítette fel Szabó Sándor a történetet, mely a verseny döntőjének napján újabb fordulatot vett.

- Mivel két versenyzőm is gyöngyösi öklözővel bokszolt a fináléban, kértem Eperjesi urat, úgy ossza be a bírókat, hogy ezeken az összecsapásokon ne működjön közre két hevesi pontozó. Flegmasága azonban folytatódott, a legfontosabb az volt számára, kitől tudom a bíróbeosztást. No, ekkor elszakadt a cérna, kérdőre vontam, honnan veszi a bátorságot ehhez a stílushoz? Elmondtam, én a sajátomból teszek a bokszba, mire ő azt kérdezte: s mennyit veszel ki belőle? Ez volt az utolsó csepp a pohárban, leereszkedett a lila köd, ha lehet, most nem idézném, mit válaszoltam – folytatta tovább a debreceni szakvezető.
DVSC boxing csapat Szabó Sándorral

Az egykori öklöző azt is kihangsúlyozta, elfogadhatatlannak tartja a zsűrielnök szakmai felsőbbrendűségre utaló mondatait is.

- Megkaptam, vegyem tudomásul, az országban a gyöngyösi bírók a legjobbak. Nem tudom, mit szólna ehhez a budapesti Ajtai Péter, a nagykanizsai Dolmányos József, aki az olimpián képviselte az országot, vagy a szegedi Nacsa József, aki évekig volt a bíróbizottság elnöke. De említhetném szűkebb pátriámból a debreceni Serfőző Attilát is. Le kellene szállni a magas lóról, s alázattal szolgálni az ökölvívást, mert a bírók a versenyzőkért vannak, s nem fordítva.

Szabó Sándor úgy véli, Eperjesi Mihály a köztük lévő személyes ellentétet vetíti ki a bíráskodásra, amit sportszerűtlennek, aljas, gyalázatos, simlis dolognak tart.

- Én a csapatomért harcolok. Nem értem, hogy képzelheti egy magát sportembernek tartó zsűrielnök, hogy a gyerekeken torolja meg a köztünk lévő ellentétet. Itt vagyok, vegyen bosszút rajtam, ha akar!
A régió versenyeire, ahol Eperjesi Mihály a zsűrielnök, már nem is hívnak minket, maguk között rendezgetik a viadalokat. Nem tetszik nekik, ha gondunk van, kiállunk az igazunkért. De már mi sem megyünk el azokra a versenyekre, ahol Eperjesi és klánja működik.
DVSC boxing csapat Szabó Sándorral

Szabó Sándor kihangsúlyozta, nem a szenzációkeltés miatt hozta nyilvánosságra a történteket, egyszerűen csak fel szeretné hívni a figyelmet a problémára.

- Ez a bírói felfogás nem lehet irány, mindent megteszek, hogy meggátoljam, ezért is fordultam a médiához. Akár be is foghatnám a számat, mert még így is sok aranyat hozunk el a viadalokról, de mi van azokkal a kis klubokkal, akik két-három jó bunyóssal rendelkeznek, s 2:1-el ugyanígy elveszik a meccseiket, tönkretéve az ingyen dolgozó edzőkollégák egészéves munkáját.

A szakvezető példaként hozta föl a kadet 57 kilós berettyóújfalui Török János esetét, elmondta, a hajdúsági fiú az elődöntőben simán verte a gyöngyösi Árvait. Ám ez az eredményen nem látszott meg, a csarnok felzúdulása mellett 2:1 arányú pontozással Árvai került a döntőbe.

- Természetesen itt is két hevesi bíró volt a főszereplő. Torokszorító volt látni, amikor az eredményhirdetés után a berettyóújfalui srác visszavitte a bronzérmet, s azt mondta, köszöni szépen, de nem kéri, ő aranyat érdemelt. Az egyébként tehetséges Árvai végül megnyerte a versenyt, ő vehet részt a kadet Eb-re készülő táborban, Törököt pedig elütötték a lehetőségtől. Mit mondhat ilyenkor az edző a teljesen összetört tanítványának? Nálunk az a jelszó: még többet kell edzeni, úgy kell győzni, hogy azt a bírók se tudják megakadályozni!

Szabó Sándor azonban azt is fontosnak tartotta kiemelni, hogy amikor a második versenynapon megérkezett Dr. Csötönyi Sándor szövetségi elnök, s a kapitány, Balzsay Károly, jelentősen változott a bíráskodás.

- Az elnök úr tekintélye óriása, ő nagyon komolyan veszi, ha méltánytalanság történik a ringben. A döntőkön már tisztességes volt a bíróbeosztás, ám amikor egy gyöngyösi a főbíró, s ő végzi a döntnökök értékelését, azért a bírók tudják, hová kell pontozni, ha nincs meggyőző fölény – mutatott az általa vélt „kiskapura” a debreceni sportember.
DVSC boxing csapat Szabó Sándorral

Szabó Sándor végezetül elmondta, nem kérnek külön bánásmódot, mindig tisztességes eszközökkel küzdve érték el eredményeiket, s váltak az ország egyik elismert egyesületévé. Hozzátette, Debrecenben három helyen, valamint Kabán, Bocskaikertben, Berekböszörményben és Derecskén is tartanak edzéseket. Megfogalmazása szerint, kezd beérni a szisztematikus nevelői munka, a városi és megyei önkormányzattól folyamatosan kapják a visszajelzéseket, sokszor hozzák fel csapatukat pozitív példaként a debreceni sportéletben.

- Eperjesi Mihály volt katonatiszt, aki igen arrogáns ember, szerintem még most is azt hiszi, mindenkinek parancsolhat. Na, ez a világ már elmúlt, senkinek nem vagyunk a csicskásai, az ökölvívásban meg pláne, tisztességes munkával letettünk már valamit az asztalra. Eperjesinél sokkal komolyabb emberekkel kerültem már konfliktusba, ha a csapatom védelméről volt szó. Azokat is túléltük, évek óta a legjobbak közé tartozunk. Nem fogja elvenni a kedvem, mindig harcolni fogok az igazunkért!

Balogh Zoltán
Értékelje cikkünket: (Eddig 17 szavazat érkezett)

Ez elég gyenge lett... 1 Harmatos kis írás... 2 Adok még egy lehetoséget... 3 Alaposabb munkát várok el... 4 Nem ártana jobban tájékozódni a témával kapcsolatban... 5 Elmegy, bár vannak hiányosságok... 6 Elég jól sikerült... 7 Szépen kidolgozott, korrekt írás... 8 Teljesen belefedkeztem az olvasásba... 9 Ha minden cikk ilyen lenne... :) 10
Adja hozzá a kedvencekhez:

 
Szólj hozzá!!
Név:
E-mail cím:
Regisztráció
Belépés
Regisztráció lépései:
1. Kérem adjon meg egy felhasználói nevet és egy email címet!
2. Kattintson a "Regisztráció" menügombra!
3. Az e-mailben kapott linken keresztül aktiválhatja a regisztrációját!
4. Kattintson a belépés gombra!
Megmondóbox:
BB kódok: [b]félkövér[/b] [u]aláhúzott[/u] [i]dőlt[/i]
Elküld
Frissít
Fordít


Hozzászólások: ( 22 hozzászólás érkezett )
22 Öreg [2007-06-14 19:08:19]
Nekem nem kell tudni helyesen írni, nem kell tudnom igazán tűzet szítanom, meg teszik azt helyettem mások. Valószinű nem sok versenyen vettél részt, én szinte mindenhol ott vagyok, és látok tapasztalok.
Sok mindenről mesélhettem volna, amennyiben tűzet szeretnék szítani. Nem tettem és nem teszem, de ez a, nevezzük nyílt levélnek, megfeküdte a gyomrom. Egyébként a saját oldalamon, megjelent Eperjesi Mihály reagálása
21 tudodki [2007-06-14 18:44:19]
Kedves Öreg János !

Szeretsz oktatni úgy látom, ez igen nemes felvállalás, ám megkérlek tedd ezt két „dövel”! A fiatalok ne tőlünk tanuljanak rosszat. Újságtulajdonosként ne szíts tüzet, keresd a kompromisszumot, úgy vélem több embert sorakoztatsz melléd.
20 Öreg [2007-06-14 17:51:01]
Kedves János!

nem te szidtad a bírókat, és nem is te voltál az aki tatát emlitette, véleményem szerint te egy példa voltál, amivel érvelni lehetett. A hibát ott követted el, ha ez hiba, nálam igen, másnál nem biztos, szóval ott, hogy beleszóltál, ezt nem kellett volna, mert itt sajnos a te személyeden keresztük igyekeznek másokba belerúgni. Fogad el tölem azt, ne szólj és edzél, halgass az edződre, higyjél benne és meg lesz az eredménye. Hidd el nekem, ebben a játszában most felhasználtak, és ez bizony mondom neked igen ronda dolog volt. Én itt be is fejeztem, majd a magam oldalán a többit. János, úgy is mint druszám, nem neked szóltak az én megróvó szavaim, és neked is tudnod kell, én még sosem bántottam gyereket, vagy együtt sirtam vele, vagy együt örültem, sajnos én is hibázok, és hozzászóltam, nem kellett volna, itt nem. Tud ki az öreg ha nem tudnád:
Perutek János a küzdőtér tulajdonosa, cselédje.
Sanyi eljött az ideje, hogy szembe nézz azzal mit tettél, még ha igazad is van, ez nem megoldás, felhasználtál egy gyereket, ez meg............... szégyen.
19 bézé [2007-06-14 17:00:26]
Török Jani!
Már akkor nagyon megérintett a történeted, amikor Szabó Sándor elmesélte azt. Egykori edzőként teljesen átéreztem a helyzetet, de én is csak azt tudom javasolni, hogy még keményebben dolgozz, a bírókat pedig ne tekintsd ellenségnek. Fordítsd a magad építésére a történteket, sokkal keményebb leszel ez által. Ám azt is bevallom, a szívem facsarodott össze, amikor leírtad, hogy az edződet zokogni láttad a csarnok előtt. Ha másra nem is volt jó a monoklin megjelent írás, de talán arra igen, hogy az érintettek kicsit elgondolkodjanak, s megkössék a szükséges kompromisszumokat.
18 Török János [2007-06-14 16:31:46]
Kedves Öreg!
Had mondjam el,hogy én nem szidtam soha egyetlen egy birot sem!Ha volt a versenyen akkor azt is tudja ,hogy nem voltam megütve tudtam volna folytatni a mérkőzést!Igaz ,hogy elkövettem azt a hibát ,hogy nem tettem föl a kezem,és a bíró úr szabályszerüen kiszámolt!JOGOSAN!
Én nem panaszkodom azért amiért nem hívtak tatára!
Az elsö hozzá szólásom sem kötekedésnek szántam csak jol esett az együttérzés!
Még annyit,hogy az egri meccs után lejöttem a szoritoból sokan gratuláltak és azt vettem észre,hogy edzöm Józsi bácsi megy ki a csarnokból!Utána siettem majd amikor kiértem azt látom hogy összekucorodva sír!
S képzeljen bele abba hogy milyen érzés lehet ezt átélni egy tizenöt éves gyereknek!!!!!!
Ha valakit megbántottam volna attol utólagos elnézést kérek,senkit nem akartam megbántani se rágalmazni semmivel!!
17 tudodki [2007-06-14 15:53:35]
Nagyon sokan olvasták a cikket, ám meglepően nagy a kuss. H. Pista, F. Józsin keres fogást, míg mások a „mű” megfogalmazását teszik górcső alá. Egyelőre „bicskák nem nyíltak”, ez örvendetes, isten ments’ a „bunkóbokszolók” titulustól…..
Misinek valószínű van véleménye, és érzésem szerint kifejtette a hozzá közelebb állóknak. Két igen nagyszerű sportember /sportvezető/ került konfliktusba, és ezt a sajnálatos helyzetet nem illik a partvonalról szemlélni, esetleg még onnan szítani. A felek egymással való megbékítése komoly feladatot róna, az ezt felvállalóra. Komoly szakemberek Ők, nélkülük sokkal de sokkal szegényebbek lennénk. Kérek mindenkit, aki hatni tud a fiúkra, tegye meg! …és üljenek össze a hőn szeretett sportjuk érdekében. Az egymás irányában lépett pozitív gesztusokkal lesznek még nagyobbak, úgy a sportvezetők, mint a versenyzők szemében.
16 Öreg [2007-06-14 13:17:56]
Zoli!
Azért én a telefonban is nemtetszésemet fejeztem ki, csak megértettem a dolgokat, ami a te személyedet illeti. Ami a debreceniek vagyunk illeti, hozzátettem, hogy nem baj. Már te is láthatod, nem igazán jó az eredménye az írásnak, hisz már a gyerek sportoló is elhiszi, hogy igaza van, sőt még örül is neki, s ennek a következményei eléggé súlyosak, hisz ezentúl a bíróra fog figyelni és nem az ellenfélre, s mindig talál majd valakit aki igazat ad neki. Ne legyen igazam, és cáfoljon rám Török János, de én nem hiszek benne, föleg azok után, hogy én tudom, hogyan kapott ki a Bornemissza elött, és az általa szidott bírók, tették lehetővé számára, hogy ne kelljen heteket kihagynia. Végül, azért a Sanyi is tudja, János még nem tart a keret tagságnál, tehát semmi képen nem ment volna Tatára.
15 bézé [2007-06-14 11:54:12]
Fontos!

Eljött az ideje a szólaltassék meg a másik fél is verziónak. Megkerestük Eperjesi Mihály Úrat, aki sok érdekes dolgot elmondott, ám úgy döntött, nem veszi fel a kesztyűt, sehol, semmilyen formában nem kívánja kommentálni Szabó Sándor állításait. Azt azonban megosztotta velünk: a cikk megjelenése után fegyelmi vizsgálatot kért maga ellen, s amíg az le nem zajlik, nem lát el bírói- és zsűrielnöki teendőket, úgy érzi, így kívánja a becsület.
14 bézé [2007-06-14 10:37:21]
Öregnek: Tegnap tízpercet beszéltünk telefonon, kedélyesen elcsevegtünk, akkor nem mondtad, hogy bármi gondod lenne ezzel az „egyoldalú” írással, megbeszéltük, valahol középen van az igazság. Ezt a történetet nem lehetett egy anyagban kétszereplőssé bővíteni, hiszen akkor tengerikígyó hosszúságúvá fejlődött volna. Ezért vártam, s várom Eperjesi Mihály Úr reagálást, amelynek bármikor helyt adunk. Arra, hogy „mi debreceniek fogjunk össze”, csak annyit, elszégyellném magam, ha csak a gyanúja is felvetődne, hogy bármilyen előnyt élveznek nálam a debreceniek. (Lásd. Nagy Józsinak talán én vagyok az egyik legnagyobb kritikusa, amellett, hogy nagyon bírom, és tisztelem ezt az őrült fickót.) A sportból jöttem, a fair play és a becsület mindig fontos volt számomra.
13 bézé [2007-06-14 10:21:52]
doresznek: Mint már említettem, én csak lejegyeztem, amit Szabó Sándor elmondott. Minden tiszteletem a hevesi bíróké, különösen a nyolc, többéves nemzetközi tapasztalattal rendelkező mérkőzésvezetőé. Most is elmondom, ha reagálni szeretnétek a Szabó Sándor által kijelentett, szerintetek valótlan állításokra, azt nyíltlevél formájában megtehetitek, mint azt már más témában mások is megtették.

12 Öreg [2007-06-13 22:01:46]
Kedves Török János!
Amennyiben mindenki igy reagálna egy véleményes birói döntésre, fejre állna a világ. Egy rövid történet. Török Gyula Róma olimpiai bajnoka 1964 ben az olimpián vezetett mondhatni agyonverte az ellenfelét, aki szabálytalankodással olyan sérülést okozott neki, hogy abba kellett hagynia a mérkőzést orvosi utasitásra, és nem lepontozták a mérkőzést, hanem az ellenfelét hirdették győztesnek. Nos ahogy te visszadta az érmet, most meg boldogan üdvözlöd Sándor nyilatkozatát, elképzelni is rossz, hogy reagáltál volna erre. Egy sportember ilyet nem tesz, hanem összeszóritja a fogát, edz, és a következő versenyen, úgy küzd, hogy ne adhassák másnak a győzelmet. Minden embert ér sok sok méltánytalanság az életben, képzeld el ha mindenki igy reagálna.
Küzdj tovább és sok sikert neked.
11 Török János [2007-06-13 20:48:15]
Én vagyok az a srác akiröl szó van a cikkben!!Cak annyit szeretmék hozzászolni hogy amit Szabó Sándor leírt az mind igaz!!És ezúton szeretném megköszönni Szabó Sándor úrnak hogy VÉGRE VALAKI KIMER ÁLLNI MÁSOK IGAZÁÉRT IS!!SOK ILYEN EMBERRE LENNE MÉG SZÜKSÉG!!!!!!!!!!!
E cikket olvasva új erőre kapva fogok küzdeni hogy az ökölvívás elitjéhez tartozzam!
10 Öreg [2007-06-13 20:04:44]
Nekem sem tetszik ez az egyoldalú írás, ez nem szokás, de hát mi debreceniek fogjunk össze, nincs ebbe semmi hiba, vagy mégis? Sanyinak a memóriája bizony szelektiv, Balzsay úr csak a döntőkre jött le, igaz Csötönyi úr ott volt másnap. Meg aztán mondott ott mást is a jó Sándorunk például rólam is, pedig én se biró se edző se mecénás nem vagyok, de vannak biró barátaim és ezt Ö nem dijazza, lelke rajta.
Kedves Sándorom, nehogy másnál is beteljen az a bizonyos pohár, mert még a végén vizes leszel.
9 doresz [2007-06-13 19:08:45]
bézé: Étem én, hogy miről van szó: Szabó Úr egyéni véleményéről. Csakhogy: A fent leírtakban mások is megvannak szólítva, mégha nem is a nevükön. A heves megyei bírói "klán". Ebben a formában, ha jól számolom, 13 - szerencsétlen szám - bíró lett megnevesítve. Ebből a létszámból 8 fő többéves nemzetközi tapasztalattal rendelkező mérkőzésvezető. Talán, annak egy kicsit utána járhattatok volna, hogy hány embert is szólít meg ez a cikk.
8 bézé [2007-06-13 17:58:25]
doresznek: Persze, hogy egy oldalról mutatja be a cikk a témát, hiszen Szabó Sándor kereste meg portálunkat problémájával, de ha észrevetted, az anyagban portálunk részéről semmilyen állásfoglalás nem történt . Természetesen, Eperjesi Mihály reakciójának is bármikor helyt adunk, ha kíván élni a lehetőséggel.
7 Suspect Zero [2007-06-13 14:56:55]
Természetesen Szabó Sándor vállalja a leírtakat, ekképp az ő felelőssége, hogy ha valótlanságot állít!
6 doresz [2007-06-13 14:51:37]
Az imént írtam egy véleményt. De kitöröltem mert túl véres szájú lett. Így csak egy gondolat a cikkhez: Egy oldalról mutat mindent, egy sértett csapatvezető-tulajdonos elmondása alapján. Nem korrekt. Sőt, gusztustalan.
5 Herimen [2007-06-13 11:09:07]
Kedves Józsi!
Ezekre a kérdésekre a válasz a következő.A párbeszéd.Nem tudom érted-e?Meg kell beszélni amit sérelmesnek tartunk véleményt is lehet formálni,mert hiszem és vallom ez viszi előre a dolgot.Azonban leírni olyat aminél ott sem vagyok,az egy kicsit "habos".Az ércelődésed pedig,olyan amilyen az is Téged minősít."Állok előtte,némán nézem.Találgatom,talán néha meg is értem."
4 Farkas Józsi [2007-06-13 07:04:02]
Pista- bá! Talán igazad van, ....talán!
És Sanyinak? és nekem? És annak aki nem mond véleményt, csak háttérbeszélgetéseken?
Egy biztos: Eperjesi nélkül szegény lenne a mai kor ökölvívása, sokkal szegényebb,...és bár ugye, ma szinte koldusok vagyunk.
Te is hiányoznál, ha nem lennél nekünk! Kovács Tomi is ezt erősíti meg itt lenn, kérlek írj neki gyorsan, a Tomibox@-ára!
3 Kovács Tamás [2007-06-11 21:18:00]
Szép estét Pista- bá. Végre valahogy magára találtam. Kérem , ha tudd írjon nekem az e mail címemre. Tomibox@centrum.sk Udv. Kovács Tomi Szlovákiából...
2 Herimen [2007-06-10 22:25:56]
Kedves Farkas Józsi!
Tüzet akarsz gyújtani,ahhoz gyújtó eszközre van szükség.Te olyat teszel amit mint sport ember nem tesz,nem egy kadet válogatott edző.Véleményed lehet,dde nem rágalmazhatsz bírókat annélkül,hogy meglennékl győződve mi is történt valójában.Te minősítetted a bírói kar bizonyos részét,kikre gondolsz?Van ilyen egyálltalán?Nekem mint bírónak is sértő amiket állítasz.A Szabó Sanyi majd elintézi amit sérelmesnek érez és kérem is,hogy tegye meg ha igazságérzetét bántja.Mindíg meg is tette ez idáig is.Az ott évő edzők mit tudnak megtenni,akinek a versenyzője nyert azt fogja mondani,hogy nem nyert a versenyzőm.Akkor ezzel a felfogással minden esetben a vereséget ért versenyző edzője panasszal élhetne.Az pedig,hogy kinek ki a cinkosa mindenki eldönti magában.Sajnálom,hogy vannak emberek akik más irányba akarják elvinni a valós vagy valótlan sérelmüket.
"Herimen"
Herman István
AIBA bíró
1 Farkas Józsi [2007-06-10 10:03:13]
Szabó Sándornak term. igaza van!
Sajnos eljött egy Klánokra osztott időszak a bíráskodásban.
Bíró nem lehet egyesületnél is érdekelt mert az összeférhetetlen, sportszerűtlen és szóbeszédeket gerjeszt!
Az egész bírói kart fel kell rázni (reformok).
De ne feledd Sanyi! Számtalan esetben épp a Te versenyzőid kapnak nagyobb bizalmat, lehetőségeket a továbbjutás érdekében.
Akkor leszünk igazán sportszerűek, ha majd mindenféle érdeket figyelmen kívűl hagyva, kiállunk a társ klubbokat ért sérelmek, jogtalan döntések ellen is! Sőt kizárólag azt tesszük, tudom ez negyon nehéz az egyéni érdekek miatt is. Tehát most az lenne célszerű, ha az ott lévő edzők és vezetők is nyilatkoznának mellettetek(edzőbizottság is) Amíg a kolléga cinkosan kussol és csak a saját klubbja érdekében hevül fel, addig sz.. van a levesben, márpedig a magyar ember leves nélkül éhes marad!

Oscar-Pacquiao: ki nyerne?
Oscar PTS
Oscar KO-TKO
Pacquiao PTS
Pacquiao KO-TKO
döntetlen vagy döntés nélkül
Impresszum Levél nekünk Médiaajánlat
www.monokli.com
monokli@monokli.com


SITEMAP XML PageRank Toplista - SEO Tools Küzdelem a spammelők ellen site statistics Webtop
Magyar hungaroo.com - A magyar linkjegyzéke Magyar Honlap Linkek Best-Top Statisztika