www.monokli.com
Hírek/Cikkek Interjúk Monokli® Videók Ranglista Erdei Zsolt Hasznos oldalak: az egérkímélő kezdőlap!Hasznos oldalak: az egérkímélő kezdőlap!

Vitalij Klicsko péppé verte Samuel Peter arcát

A+A-
2008. okt. 12., vasárnap, 03:435446 olvasás - 16 komment


Vitalij Klicsko péppé verte Samuel Peter arcát

A szombat esti berlini profiboksz gálán nem akármilyen teljesítményt nyújtott a négy év kihagyást követően visszatért Vitalij Klicsko, aki a WBC bajnok Samuel Peter ellen bokszolt.


Vitali Klitschko - Samuel Peter.jpgA politikában ugyan többször vereséget szenvedett, de a szorítóban továbbra is verhetetlen Vitalij Klicsko (36 győzelem – 2 vereség). A 37 éves, (világ)bajnokként visszavonult ukrán klasszis a berlini estén a nagy ütőerejéről ismert nigériai Samuel Peter ellen lépett kötelek közé, azonban a várt nagy csata elmaradt. De ez nem Klicsko hibája volt, hiszen élete legjobb formájában bokszolt, lazán és tisztán küzdött, leengedett kezekkel, vagyis abszolút nem látszott rajta az 1400 napos kihagyás. Ellenben a "Nigériai Rémálom" még soha nem bokszolt ennyire katasztrofálisan: gyakorlatilag értékelhető megmozdulása nem volt, ellenfelének legfeljebb a vállát, vagy a mellkasát sikerült megcsiklandoznia!

Így aztán a taktikus bokszot bemutató Klicsko, aki minden ütése után elmozgott, lényegében ellenállás nélkül, de rendkívül türelmesen menetelhetet a győzelembe. Ez a 8. menet utáni szünetben következett be, amikor a péppé vert Peter végképp rájött, nemhogy támadásra, már a védekezésre sincs ereje, így aztán önként feladta a kilátástalan harcot. Bekövetkezett hát a Klicsko-testvérek egyik álma: mindketten, egyszerre mondhatják magukat világbajnoknak. A másik álom, miszerint az összes jelentős övet egyszerre ketten birtokolják, még várat magára, de Vitali teljesítményét elnézve, sem Ruszlan Csagajev, sem Nyikolaj Valujev nem számíthat túl sok jóra... 

Vitalij Klicsko nyilatkozata >>
A mérkőzés legszebb pillanatai >>


A profibox.hu írása nyomán
Értékelje cikkünket: (Eddig 9 szavazat érkezett)

Ez elég gyenge lett... 1 Harmatos kis írás... 2 Adok még egy lehetoséget... 3 Alaposabb munkát várok el... 4 Nem ártana jobban tájékozódni a témával kapcsolatban... 5 Elmegy, bár vannak hiányosságok... 6 Elég jól sikerült... 7 Szépen kidolgozott, korrekt írás... 8 Teljesen belefedkeztem az olvasásba... 9 Ha minden cikk ilyen lenne... :) 10
Adja hozzá a kedvencekhez:

 
Szólj hozzá!!
Név:
E-mail cím:
Regisztráció
Belépés
Regisztráció lépései:
1. Kérem adjon meg egy felhasználói nevet és egy email címet!
2. Kattintson a "Regisztráció" menügombra!
3. Az e-mailben kapott linken keresztül aktiválhatja a regisztrációját!
4. Kattintson a belépés gombra!
Megmondóbox:
BB kódok: [b]félkövér[/b] [u]aláhúzott[/u] [i]dőlt[/i]
Elküld
Frissít
Fordít


Hozzászólások: ( 16 hozzászólás érkezett )
16 bpjotruska [2008-10-14 20:49:33]
Magassag es tudas... Dimitrenko miert nem lenne jo ellenfel? Magasabb, mint Wologya, eros, gyors, jo bunyos... Igaz, az alla nincs betonbol, de szerintem van olyan mint a kisebbik Klicskoe ( karrierje hasonlo szakaszaban Wlagyimirnek mar volt egy kiuteses veresege, Ross Puritty ellen - Dimitrenko verte Purittyt ). Utoereje elmarad a ket Klicskoetol, de a kisebbiket azert le tudna utni, ha jol eltalalja ( Timo Hoffmann sem eppen uvegallu, ugyebar ) . Es Wlagyimir megszenvedett a lassu, nagyon szereny utoereju Tony Thompson ellen - nem fekszenek neki a nagydarab, magas, hosszu karu ellenfelek. Szerintem az ukran bebi mindket Klicskoval jo meccset csinalna, es a kissebiket lehet, hogy meg is tudna verni. Tony Thompsonnal es Sam Peternel mindenkepp kemenyebb ellenfel lenne.
15 Thief [2008-10-14 19:32:00]
Ez mind szép és jó, de a kérdés leginkább az, hogy ki lehet az a kihívó, aki eséllyel szállhatna szembe a Klicskókkal!
Den, akiket felsoroltál, szerintem esélytelenek, kivéve Gomez-t, ha szuper formában van. Nem hinnemé, hogy Wologya Sanders után és Vitya Lewis után még egyszer olyan vadul menne az ellenfélnek - és kapna ki - mint anno. Amíg nem vonulnak vissza, addig - pénz nem kérdés! - olyan meccseket fognak játszani, amelyek nem jelenthetnek igazi kihívást. Egyszerűen a többi bokszolóban ma nincs meg együtt az a két tulajdonság, ami a Klicskók sajátja. Magasság és tudás. Az ellenfelek vagy magasak, de tehetségtelenek (Valuev), vagy tehetségesek, de egész egyszerűen túl kicsik (Gomez / Peter, stb...).
14 Den [2008-10-13 13:17:22]
Következő ellenfelek mindkét Klicskónál:

Gomez, már kötelező kihívó,

majdan esetleg Haye,

Valujev előbb, mint utóbb,

Csagajev: Valujev ellen mindenképp ringbe lép, ha addig nem taszítják le..........

McCline? Esetleg még számításba jöhet, mint veszélyes, de legyőzhető ellenfél.

Povetkin is, mintha kihívói státuszt ért volna el?

Vircsisz:?
13 undisputid [2008-10-13 11:26:41]
az első....:-)
én is hiányoltam kicsit azt a Vitalit aki hatalmas ütésekkel fogadta Kirk Johnsont Sanderst és williemset. de Vitali sérülékenysége és a 4 év kihagyás miatt ez volt a tökéletes taktika. itt nem is peter miatt nem ment bele nagy hirigbe hanem esetleg a kondiát félthette és az egészségét. állítólag a meccs után keze be is dagadt. szerintem ez volt a tökéletes taktika és 1-2 menet után Peter padlóra került volna. Vitali nem szenvedett hanem játszott ellenfelével. múltkor Wladimir volt az aki szenvedett Thompson ellen.
12 Zoley [2008-10-12 19:23:28]
Tudom most majd megköveztek de nekem egy kicsit máshogy jött le az egész.

Vitya szerintetek elképesztöen taktikus boxához kellett egy olyan emberke(Peter) aki valami érthetelen okból még csak meg sem probált boxolni inkább egy lélegző boxzsákhoz hasonlított(még csak elmozogni sem akart). Ha csak egy kicsit is harcolt volna ( amit nem tett- az okokat pedig szerintem ne firtassuk) Peter, akkor fejet hajtanék Vitya elött de így, hogy tulajdonképpen csak egy zsákot püfölt nem mernék ilyen messzemenő következtetéseket levonni.
Én csak annyit láttam, hogy Peter nem is akart igazán boxolni Vitya pedig 8 meneten keresztül tulajdonképpen szenvedett egy boxzsák ellen. Ha Vitya tényleg akkora klaszis és Peter ennyire szar akkor a meccs nem tarthatott volna 2 menetnél tovább. persze erre azt mondhatjátok ez volt a taktika de az én emlékeim szerint ha ekkora a külömbség két bunyos között akkor mindegy mi a taktika a meccs 1 max. 2 menet alatt véget ér.

Ha legközelebb valodi küzdelemben tud majd gyözni, akkor esetleg elhiszem hogy tényleg ennyit fejlödött de addig a szememben nem több egy zsákoló boxolonál.

remélem hamarosan lesz egy olyan ellenfele aki hajlandó lesz legalább egy csecsemö szintjén boxolni ellene, mert Peter tegnapi atrkciója egyenlő a nullával vagy még kevesebb. Erre a teljesítményre talán én is képes lettem volna.

Na most jöhetnek azok a bizonyos kövek.
11 bpjotruska [2008-10-12 11:02:22]
Vitalij tortenelmet irt... Fantasztikus volt, amit Peterrel elmuvelt, szerintem ennyire sima, laza gyozelemre senki nem szamitott. Mennyi onbizalom kellhet ahhoz, hogy valaki a vilag egyik legnagyobb utojenek tartott Peter ellen vegig leengedett kezekkel bokszoljon - es lenyegeben egy komoly utest sem kapott. Es most, hogy 4 ev kihagyas utan, 37 evesen sokkal simabban verte Petert, mint Wlagyimir, azt hiszem vegre eldontotte, hogy ki a jobb a ket Klicsko kozul. Es azt is, hogy a mostani nehezsuly jobb-e, vagy a 90-es evekbeli... Ezert nem kellett neki felhozomeccs: lazabban verte peppe Petert, mint azt mas nehezsulyuak egy felhozoemberrel teszik.
Juan Carlos Gomeznek van amiert aggodnia... ha nem is ennyire siman, de rajta is at fog gazolni Vitalij.
10 leeloodallas [2008-10-12 10:50:23]
Ja és utólagosan is elnézést kérek, amiért Vitalijt "le Vováztam". Nem is értem, hogy keverhettem össze őket...;)
9 leeloodallas [2008-10-12 10:47:25]
Egyetértek Tyll, valami elképesztő kontraszt mutatkozott a két bunyós között. Töredelmesen bevallom, sosem láttam Petert bokszolni, de ezek után nem is vagyok rá kíváncsi. Ilyen iskolázatlan, tömör, mármár nevetségesen esetlen mozgású bokszolót ritkán látni, mint Peter, nem is értem, hogy nyerhetett ennyi meccset eddig. De hát ez a mai nehézsúly kritikája. Röhej, hogy Peter világbajnok lehetett, de a világ két legjobbja most összegyűjti a címeket egy szép, nagy csokorba!!!
8 Tyll Vietta [2008-10-12 10:39:03]
Igen, lehet, többek között... :)

Más:

Koko is kifejezetten jó volt szakkommentátorként, nem erőltetten vitték a meccset, néha még egész sütös poénokat is bedobtak, amin jókat vidultam.
7 cage [2008-10-12 10:10:50]
csakhogy az Vladimir volt!
6 Tyll Vietta [2008-10-12 09:47:47]
Nekem úgy tűnt, az első 5-30 másodpercben törte ketté Peter elképzeléseit Klicsko. A közvetlen gong utáni bátor és önbizalommal teli friss nekitámadásaiba úgy belevert, hogy villámcsapásként tudatosodott Peterben, ha előremegy, akkor nagyon nagyot kap, és lehetett akár élete legjobb formájában is, az is kevésne bizonyult.

Alig élte túl az első menetet. Az elején nem volt ő indiszponált, csak az óriási hátránya az első pillanatoktól kezdve keményen kiütközött.

Onnantól fogva késöbb Vitamin már a kezét sem tette fel, hiszen percek alatt felmérte az ellenféle képességeit, semmi szüksége nem volt már rá.

Amit Peter előreindult, ő vele szinkronba hátra, miközben előre ütött.
Jó nagyokat.

Ekkora ütőtávval, ekkora ütőerővel bíró, félelmet nem ismerő ellenféllel Peter nem kezdhetett semmit, egyszerűen nem érte el. Ez most ismét kiderült.

Max, ha a kettős fedezékét a homlokán tartja, nem lenn,,, de akkor meg felütésekkel ütötték volna agyon.

Klicsko gyakorlatilag fejre nem is nagyon kapott ütést, olyan volt neki a meccs, mint egy zsákoló edzés. Szerintem a sparring partnereitől is többet kapott...
5 szefi [2008-10-12 09:14:54]
Nagyon sima volt. Vitalij macska-egér játékot vívott Samuval. Ilyen megfontoltan és céltudatosan még soha nem boxolt. De hát, "többet ésszel mint erővel". Reméljük a jövőben még sok ilyen szép meccset látunk tőle.
4 Boxpetya [2008-10-12 07:29:48]
Hát igen, erre nem számított senki. Egy gyors kiütés mindig benne volt Vitali Klitschko boxában, de most nagyon összeállt a robot! Töketlen Samuel Peter mit akart olyan távolról a rövidke karjaival, nem tudni.

Gotzev halálsápadt volt, amikor gratulált Vitalinak :)
3 Thief [2008-10-12 07:12:47]
Természetesen én is láttam a meccset; fel is vettem! :-)
Amit Vitya produkált, az a tökéletes profizmus volt. Pontosan azt és pontosan annyit dolgozott, amennyi Peter demoralizálásához kellett. A 2. menet után már feladta Peter!
De ami nekem a leginkább tetszett, az a két sarok elképesztő ellentéte volt. Vitya sarkából 2x hallottam hangosabb Sdunek hozzászólást, míg az amerikaiak szerintem már Peter-t zavarva üvöltöztek!
2 morgo [2008-10-12 06:47:21]
Klicsko új neve: A nigériai rémálma :)

Meg kell hagyni Vitalij csattanós visszatérést produkált. Én szinte biztosra vettem a győzelmét, de ekkora fölényre szerintem senki nem számított.
1 Suspect Zero [2008-10-12 03:49:17]

Nem értem, mit csinált Sam Peter, ezt csak ő tudja, ám félek tőle, Vitalij Klicsko mindjárt az elején kiverte belőle a taktikát. Csoda volt, hogy az első menetet túlélte a nigériai. Embertelen volt, amit lábon kihordott!

Vitalij Klicsko talán két olyan ütést kapott, ami bajt okozhatott volna. Pedig Klicsko is eltalálható, ezt még Corrie Sanders is bebizonyította. Ilyen hosszú kihagyás után nem vártam ennyire magabiztos Klicskó győzelmet.

Oscar-Pacquiao: ki nyerne?
Oscar PTS
Oscar KO-TKO
Pacquiao PTS
Pacquiao KO-TKO
döntetlen vagy döntés nélkül
Impresszum Levél nekünk Médiaajánlat
www.monokli.com
monokli@monokli.com


SITEMAP XML PageRank Toplista - SEO Tools Küzdelem a spammelők ellen site statistics Webtop
Magyar hungaroo.com - A magyar linkjegyzéke Magyar Honlap Linkek Best-Top Statisztika