www.monokli.com
Hírek/Cikkek Interjúk Monokli® Videók Ranglista Erdei Zsolt Hasznos oldalak: az egérkímélő kezdőlap!Hasznos oldalak: az egérkímélő kezdőlap!

Győry József: Szükség van a kis szervezetekre!

A+A-
2007. febr. 15., csütörtök, 10:271795 olvasás - 19 komment


Győry József: Szükség van a kis szervezetekre!

A Magyar Ökölvívó Szakszövetség Hivatásos Tagozatának elnöke, Győryné Tóth Zsuzsanna és Dr. Csötönyi Sándor, a MÖSZ elnöke az ökölvívásért végzett több évtizedes munkásságáért Sportszakmai különdíjban részesítette Győry Józsefet, az UBC alelnökét, a szervezet európai elnökét, a Blue Alligátor Box-Promotion menedzser-tulajdonosát. A szakemberrel pályája kezdetéről, jelenlegi feladatköréről, a magyar professzionális ökölvívás helyzetéről, valamint jövőbeli terveiről beszélgettünk.


- Ha az embert több évtizedes „szolgálat” után kitüntetik, akarva-akaratlanul visszatekint kicsit. Mire gondolt, amikor átvette a díjat?
- Két dologra. Az egyik, hogy vége egy olyan pályának, amit szeretettel csináltam, a másik, elkezdtem egy olyan munkát, amely talán még nagyobb örömet fog okozni – válaszolt az első magyar profi szövetség megalapítója, Győry József.

- Az UBC alelnöki, európai elnöki pozíciójára gondol?
- Igen, éppen ezért a menedzseri, rendezvényszervezői munkát kilencven százalékban biztos, hogy befejezem. Az UBC-nél betöltött pozícióm teljes embert kíván, büszke vagyok, hogy európai létemre egy amerikai világszervezetnél ilyen feladatot kaptam, s szeretnék megfelelni az elvárásoknak. Egyébként sem lenne etikus, hogy nyolc órakor, mint az UBC alelnöke tárgyaljak, majd kilenckor, mint promóter üljek le ugyanahhoz az asztalhoz. Nem szeretném ezt a fonák helyzetet felvállalni.

- Mielőtt a UBC-ről beszélnénk, tekintsünk vissza kicsit a kezdetekre. Emlékszik még ki volt az első menedzseltje, és mikor rendezte első magyarországi gáláját?
- Hogyne, persze. Kincses György volt az első bunyós, akit menedzseltem, az első gálát pedig ’91 októberében, Kecskeméten szervezetem.

- Promóterként mit tart legnagyobb sikerének?
- Azoknak a bunyósoknak az eredményeit, akik a kezem alatt lettek világbajnokok, kisvilágbajnokok, s nem utolsó sorban a női ökölvívás elindítását.

- Gondolom, abban egyetértünk, hogy a menedzseri munkához hozzátartozik a rafinéria és a finesz is, nem könnyű egy bunyóst - legyen az bármilyen jó - rangos címmeccsig juttatni. Ilyen szempontból melyik volt a legnagyobb bravúr a tizenhat év során?
- Nagy József (nem Hóhérról van szó - szerk.) két kisvilágbajnoki címmérkőzésének megszervezése, először Olaszországban szerezte meg az IBF kisvilágbajnoki címét, majd a dél-afrikai Durban-ben gyűjtötte be a WBU hasonló titulusát.

- A ’91-es kezdés óta jó néhány év telt el, visszagondolva, mi az, amit mai fejjel másként csinálna?
- Van egy-két dolog, például, nem vállalnék annyi munkát, mint amennyit elvállaltam. A kezdetekkor rengeteget kellet harcolnom a médiával, politikusokkal, orvosokkal, hogy elfogadják a profi bunyót, a ’95-ben elindított női ökölvívásról nem is beszélve. Visszagondolva, nem is tudom, hogyan sikerült átvészelnem ezt az időszakot. Volt, hogy bírósági feljelentéssel, lelövéssel fenyegetettek.
Győry József

- Az ön által képviselt UBC nem elhanyagolható tényező a profiboksz égiszén, a WBF-ről, IBO-ról, IBC-ről itthon mégis sokkal több szó esik. Nem bántja ez?
- Nem, ha már eddig kibírtam, ezután is ki fogom. Saját hazájában, hogy próféta lehessen valaki, ahhoz előbb meg kell döglenie, talán, majd utána elismerik a munkáját. Azt hiszem, vezetőink és az edzőink fejében kellene először rendet tenni, hogy jobban kiigazodjanak a szervezetek jelentőségét illetően.

- Újra csak az ismertséget forszíroznám, ha valakinek Rácz Félix vagy Dámosy Zsolt nevét említem, kapásból rávágja: persze, bokszmenedzserek! Önt viszont, aki a hazai profiboksz meghonosítója, a szakmán kívül alig ismerik.
- Ebben a sajtó a legnagyobb hibás. Amikor kezdtem, meghatározó sportnapilap újságírója azt mondta: kit érdekel a profi ökölvívás?! Mi nem tudtunk akkora sajtónyilvánosságot szerezni, pedig mindent megtettünk érte. Az általam menedzselt versenyzők – Nagy Jóska, Gálfi András, Kincses György – egyszerűen csak jó bunyósok voltak, nem voltak balhéik, így nem kerültek reflektorfénybe, ezért én sem álltam a középpontban.

- Eljutottunk egy egyszerű, de fontos kérdésig: működhet-e hazai menedzseriroda tévés támogatottság nélkül?
- Egyértelműen nem! Magyarországon, mint mindenhol, a televízió egy külön kasztot képvisel, elengedhetetlen az érvényesüléshez. A mi időnkben nagyon sokat kellett fizetni, hogy képernyőre kerüljünk, de ez ma sincs másként.

- Több versenyzőt jutatott el címmeccsig, jelenlegi legismertebb bunyósai, Krempf Réka WIBF-világbajnoknő és Szabó Ferenc UBC-junior világbajnok. Eredményeik ellenére őket sem ismerik igazán, mit érez ilyenkor a promóter?
- Tudomásul kell venni, egy ökölvívó hölgy igazán úgy válhat ismerté, ha levetkőzik valamelyik férfimagazinnak, férfiversenyző pedig akkor kerülhet az érdeklődés középpontjába, ha valamilyen balhét kreál maga körül. Sem Réka, sem Feri nem alkalmas ezekre a szerepkörökre, de nem is szeretnének ilyeneket felvállalni.

- A hazai szorítók környékén, önt sokan a magyar Don Kingként emlegetik. Hízelgő ez önre nézve, vagy inkább negatív jelentéssel bír?
- Nincs ezzel semmi probléma, reális a hasonlat, azok, aki az emberi és szakmai oldalamat ismerik, tudják, szinte a semmiből értük el az eredményeinket. Visszagondolva, ez egyenlő volt a csodával, azt hiszem, tettünk azért, hogy a profi ökölvívás a jelenlegi ismertséggel működhessen.
Győry József

- Hogyan jellemezné a hivatásosok itthoni helyzetét?
- Az ökölvívás itthon és a világon mindig kivívta magának azt az elismertséget, amely piedesztára emelte. Nyugaton újra sikk lett az ökölvívás, üzletemberek, hivatalnokok járnak le a termekbe, óriási a tömegbázis, a piacképes közönség. De Ukrajnában és Oroszországban is rengeteg mérkőzést rendeznek, ráéreztek, ez egy nagyon jó befektetés, kitűnő üzlet. Nálunk ez még hiányzik, körülbelül 150 millió forint kellene ahhoz, hogy egy magasan jegyzett szervezetnél világbajnokunk lehessen. Ha ekkora összeg rendelkezésre állna, elindulhatna egy folyamat.

- 150 millió?! Létezik olyan ember, aki ekkora összeget fektetne a bunyóba?
- Valóban nagy összeg, de akiknek megvan a tőkéjük, és jó üzleti érzékkel nyúlnak a dologhoz, azok megtalálhatják a számításukat. Amikor elkezdtem a profi ökölvívással foglalkozni, 20 millió is elég lett volna. Ma már egy egyszerű rendezvény, ahol hat pár, 8-10 menetes meccseket vív, sem áll meg 12 millió alatt.

- Beszéljünk kicsit az UBC-nél végzett munkájáról. Amikor bő egy éve kinevezték, azt mondta, szeretné, ha a szervezet fölzárkózna a négy „óriás” mellé. Hogy áll a helyzet?
- Mielőtt válaszolnék, szeretném elmondani, nem értek egyet azokkal, akik azt állítják, hogy a kis szervezeteteknek nincs jelentőségük, csak a négy nagy érdekes. Igenis szükség van a kisebb szervezetekre is, hiszen jelenleg 322 ezer ökölvívót tartanak számon a világban, s ezek a szervezetek tudják megadni a lehetőséget a bizonyításra ennek az óriási tömegnek. A „kicsiknél” szerzett vb-címmel is messzire lehet jutni, amire a saját példánkat említeném. Az UBC-nél, ha valaki megszerzi, majd megvédi címét, automatikusan felkerül a nagyok ranglistájának minimum 15. helyére, ez pedig már igen jó ajánlólevél. A kis szervezetek működése szelekcióként, afféle lépcsőként is felfogható, bajnokaik értékét a későbbi címegyesítő meccsek adhatják meg. De kérdésére válaszolva, tavaly szeptember előtt az UBC tagországainak létszáma 56 volt, jelenleg 89 nemzetet számlálunk és 28-al állunk további tárgyalásban. Szerénytelenség nélkül mondhatom, jó néhányan a személyem miatt álltak hozzánk. Igaz, rengeteg a munka, de azt hiszem, jó irányba haladunk.

Győry József- Nem tűnik egy álmodozó típusnak, de kíváncsi lennék, ha két év múlva beszélgetünk, miről számolna be szívesen az Egyetemes Boksztanács működését illetően?
- Elégedett lennék, ha két év múlva odáig futnánk fel, hogy a négy nagy mögött, mellett tartsák számon az UBC-t. Óriási sikernek tartanám, ha bármelyik súlycsoportban – nem ragaszkodom a király-kategóriához –, a négy nagy szervezet egyikénél olyan vb-címmeccs szervezésében, lebonyolításában működhetnénk közre, melyen UBC-s bunyós vívhatna címegyesítő mérkőzést.

- Ültessük át a vágyakat magyar földre is. Ha azt mondanám, két év múlva a debreceni Főnix csarnokban teltház előtt, két vb-címmeccset vívhatnak szervezetének bajnokai, elfogadná?
- Minden további nélkül. Ám lehet, New Yorkban vagy Las Vegasban előbb fogok UBC-világbajnoki címmeccset összehozni, mint Magyarországon. Mert utalnék a már említett gondolatmenetemre: otthon csak a halála után lehet próféta az ember, én pedig még nem szeretnék meghalni!

Balogh Zoltán

Értékelje cikkünket: (Eddig 7 szavazat érkezett)

Ez elég gyenge lett... 1 Harmatos kis írás... 2 Adok még egy lehetoséget... 3 Alaposabb munkát várok el... 4 Nem ártana jobban tájékozódni a témával kapcsolatban... 5 Elmegy, bár vannak hiányosságok... 6 Elég jól sikerült... 7 Szépen kidolgozott, korrekt írás... 8 Teljesen belefedkeztem az olvasásba... 9 Ha minden cikk ilyen lenne... :) 10
Adja hozzá a kedvencekhez:

 
Szólj hozzá!!
Név:
E-mail cím:
Regisztráció
Belépés
Regisztráció lépései:
1. Kérem adjon meg egy felhasználói nevet és egy email címet!
2. Kattintson a "Regisztráció" menügombra!
3. Az e-mailben kapott linken keresztül aktiválhatja a regisztrációját!
4. Kattintson a belépés gombra!
Megmondóbox:
BB kódok: [b]félkövér[/b] [u]aláhúzott[/u] [i]dőlt[/i]
Elküld
Frissít
Fordít


Hozzászólások: ( 19 hozzászólás érkezett )
19 naiv [2007-02-20 13:48:10]
Gábor,akkor Ő küldhetné a meghívókat,és szerintem sokan nem kapnának..
18 Debreczeni Gábor [2007-02-20 12:57:04]
Hát már ne is haragudj meg érte de tényleg naív vagy. Gondolod, hogy koko elvállalná? Kisseb gondja is nagyobb annál, hogy ezzel foglalkozzon. Ö a marketing-igazgatója a szövetségnek és meg sem hívják a boxbálra?! ezek után vállaljon bármit is a szövetségben?
17 naiv [2007-02-20 11:33:31]
Én már tudnám is az utódót,ha komolyan gondolkoznának az illetékesek,KoKo lenne a legalkalmasabb személy,akiben mindenki megbízhatna,és bíznának is.Őt minden hazai és külföldi szereplő elfogadna.Alkalmasabb jelölt nem is lehetne.
16 Suspect Zero [2007-02-20 11:27:21]
A monoki is megkapta az említett "sajtóközleményt", amit nem tartottunk alkalmasnak a közzétételre.

Hunikum

Biztosan Győryék a legnagyobb visszatartó erő? Kérlek olvasd el az imént felkerült Maske rövidet. Aztán gondolkozz el, mi megy itthon!!!
15 Hunikum [2007-02-20 11:13:37]
Azt gondolom, hogy a Győry klán " áldásos" tevékenységétől meg kellene fosztani a hazai profiboksz társadalmat. Igazán itt az ideje, hogy eltünjenek, vagy eltüntessék öket, mert maguktól nem fognak. Jeleztem már, hogy tévúton járnak, viszont gátlástalanul és erőszakosan.
14 Debreczeni Gábor [2007-02-20 10:23:20]
Olvastam a PXen a Slimtrax nyilatkozatot, ami nem vet jó fényt Györi úrra és feleségére. Most már kezdem látni az összefüggéseket, habár nem volt elsőre minden egyértelmű a számomra. Többször elolvasva aztán világossá vált és metgaláltam az öszsefüggéseket is. Most már azt is tudom, hogy a boxbálon Györiné kitüntette a férjét, aki javasolta a feleségének, hogy az ő bokszolója és edzője is legyen kitüntetve. Azt pedig ezek után nem tudom elhinni, hogy Györi úr kivonult a magyar ökölvívásból, vagyis csak szóban vonult ki, de a háttérben ő irányít!
13 lefthook [2007-02-16 17:50:52]
Kedves Néző!
Az UBC honlapja: www.universalboxingcouncil.com
Sajnos jelenleg az oldal nem működik :-)
Hogy mégsem egy 100%-ban nem létező dolog, azt nem mondhatjuk, hiszen a közismert boxrec weblapon megtalálható a linkje és pár sor adat: http://www.boxrec.com/media/index.php/Universal_Boxing_Council
12 redbull [2007-02-16 16:02:14]
Győry Úr azt nyilatkozta,hogy attól lesz híres egy bokszoló nő ha levetkőzik,ez így nem igaz bár szerintem Rékára nem sokan lennének kiváncsiak.Természetesen ez vele jár szerintem,ahogy láttom ezt más országokban is.Ami meg a szavazást illetti nőknél szerintem is Krisztina érdemelte volna,hiszen csak egy másik világbajnoktól kapott ki.Az UBC öv vicces,látta valaki,hogy néz ki?Én láttam,hát több mint vicces!!
11 Underdog [2007-02-16 11:07:44]
Az UBC öve ranglistás helyet ad a nagyoknál? Ugyan!
10 lefthook [2007-02-15 18:12:56]
Jó sok díjat adtak maguknak! Egyébként ez a sok szervezet kell, hogy mindenkinek legyen lehetősége szöveg röhejes. Aki van olyan tehetséges, hogy világbajnok legyen, az eddig is az lett, még akkor is amikor kevesebb, mint négy szervezet volt. Ajánlólevél pedig nem kell egy profi bunyósnak. Csak le kell győzni neves ellenfeleket. Esetleg nemzetközi amatőr sikereket lehet ajánlólevélként felfogni. Bárki alapíthat egy újabb 19. szervezetet. Szembe állít 2 alkoholistát, és aki nyer az lesz a WBC 15. Na, ne! Ez egy rémálom lenne. Olcsó reklámfogás, amit helyi bunyósok rendezvényein becuppant a közönség. Pl.: Józsi Békéscsabáról világbajnok! És még Magyar is… Ugyan ez megy az egész világ gagyi részein. Csak azt nem értem, nálunk miért akarnak ilyen sületlenségeket bemagyarázni? Másik meddig megy a felzárkózás a 4 nagy mellé? Míg 5 nagy lesz? Aztán újabb felzárkózást követően 6 nagy lesz? Már így is nehézsúlyú címegyesítésért imádkozik a bolygó ki Istenhez, ki Allahhoz, stb.
9 undisputid [2007-02-15 17:47:06]

én sokáig azt mondtam minek vannak kis szervezetek. de Veress Lászlóval lévő vitánk óta megértettem hogy vannak olyan istállók ahol a pénz és némelyik bokszoló v akár promóter korlátai miatt 1 WBF-UBC-IBA stb. a csúcs és ennyi.
de továbbra is azt mondom hogy őket a közvélemény félrevezetése miatt NE világbajnoknak hanem csak bajnoknak nevezzenek. másfelől remélem nem jutnak sosem a 4 nagy mellé mert akkor tényleg hígulna a mezőny. a 4 nagy szervezet bajnokainak évente 1-er össze kéne csapni, címeket egyesíteni. a ranglistás pozíciókért pedig küzdjenek meg az ökölvívók. a vitathatatlan bajnokok pedig a legmagasabban rangsoroltakkal bokszoljanak és ha nincs sérülés v egyébb ok akkor lépjenek 3-or ringbe 1 éven belül!
8 Suspect Zero [2007-02-15 17:34:42]

Dőry Miklós nem ment be a tévébe, hogy kommentálja a Krempf-Ivanova mérkőzést, mert szégyelte és nem tudta volna megmagyarázni a saját döntését. Csábi Betti is lehetett volna az év bokszolónője, láttuk Nadia Hockmit legutóbb olaszban, hogy mit tud. Betti is hitelesebb választás lett volna, hamár a 2006-ban a veretleneket vették elő, mert Kriszti valamiért nem volt szimpatikus. Megkérdeztem: idén a szövetség jelölte ki a díjazottakat, pedig az utóbbi években szavazás volt az újságíróknak.

Debreczeni Gábor

Krisztina 2006-ban egy amerikait vert meg, Marianne Chubirkát.
7 Debreczeni Gábor [2007-02-15 17:24:57]
Milyen igazad van hunikum!!! Sajnos nagyon belterjes ez a magyar ökölvívás. Annyit még hozzátennék, hogy Krempf Réka egyetlen mérkőzéssel lett az év profi női ökölvívója és ez aztán tényleg röhelyes. Enéél még Miló is jobban megérdemelte volna, de aki igazából rászolgált tavaj erre a címre az Belinszki Krisztina lett volna. Ő mégiscsak megvert három amerikait és csak a negyediktől kapott ki, - igaz, hogy attól nagyon. Réka is kikapott Ivanovától csakhát itt volt a meccs magyaro-n. Györi úr próbálta is megmagyarázni a bizonyítványt a tévéközvetítés alatt, de nekem nem sikerült. Ami meg a legjobb bíró kérdést illeti, hát Döri urnál még a sokat kritizált Flórián Béla is jobban megérdemelte volna a díjat. Nem is idegesítem magam tovább mert ez ami itt megy az kiábrándító.
6 Néző [2007-02-15 15:44:33]
Én sem, de nem gondolnám, hogy egy (ha igaz) komoly szervezetnek nincs honlapja.
5 naiv [2007-02-15 15:42:11]
Győry úr mondja,hogy az nem etikus,hogy Ő a szervezet alelnöke és mellette promoter/szerintem se!/és az etikus volt,hogy Ő mint promóter,menedzser,a felesége mint WIBF stb. ellenőr ténykedett ugyanazon a gálákon?
4 Öreg [2007-02-15 15:33:56]
Bevallom őszintén, még nemtalálkoztam a weblapjukkal.
3 Néző [2007-02-15 15:18:50]
Valaki linkelje be legyen szíves ennek a szervezetnek a honlapját, mert sehogy sem találom, de érdekelne.
2 Hunikum [2007-02-15 12:50:28]
Bocsika, még annyit, az UBC bajnoka soha nem kerül be a négy nagy szervezet Top 15-be, de még az 50-be sem. Szakemberhez teljesen méltatlan a "kisvílágbajnoki" cím, ilyen cím nincs, nevezzük nevén a címeket.
1 Hunikum [2007-02-15 12:41:58]
Hát ez igen csak tetszetős, a különdíjat ajánlotta Győryné Tóth Zsuzsa, micsoda véletlen? Csak halkan jegyzem meg, hogy Kempf Réka lett ugyan azon ajánlással az év női profi ökölvívója, és szintén mily véletlen az év női edzőle is a Blue Alligátor Box edzője Zrinyi Péter lett. Hát ezt nevezem véletlennek! A többiről már nincs is véleményem annyira rőhelyes.

Oscar-Pacquiao: ki nyerne?
Oscar PTS
Oscar KO-TKO
Pacquiao PTS
Pacquiao KO-TKO
döntetlen vagy döntés nélkül
Impresszum Levél nekünk Médiaajánlat
www.monokli.com
monokli@monokli.com


SITEMAP XML PageRank Toplista - SEO Tools Küzdelem a spammelők ellen site statistics Webtop
Magyar hungaroo.com - A magyar linkjegyzéke Magyar Honlap Linkek Best-Top Statisztika