www.monokli.com
Hírek/Cikkek Interjúk Videók Ranglista Erdei Zsolt Mart Építőipar Hasznos oldalak: az egérkímélő kezdőlap!Hasznos oldalak: az egérkímélő kezdőlap!

Rácz Felix: Ma Magyarországon nincs minőségi profi boksz

A+A-
2011. dec. 6., kedd, 18:071616 olvasás - 22 komment


Rácz Felix: Ma Magyarországon nincs minőségi profi boksz

A professzionális ökölvívás minőségi hazai (in)aktivitását látva többen több helyen felvetették, hogy Rácz Félix miért nem tér vissza menedzserként, promóterként is a hazai bokszéletbe, és miért csak alkalmanként, egy-egy bunyós mellett vállal feladatokat. Honlapunk ennek próbált meg utánajárni.


Rácz Félix profiboksz menedzser

Gáláról már hallani, védencről szintén, de klasszikus bokszmenedzseri visszatérésről nem. Hogyhogy?

Rácz Felix: Egyrészt, mert mint ahogy ennek többször is hangot adtam, a sport más területén is szeretném megmérettetni magam, és lehetőség szerint ott is maradandót alkotni. Másrészt, mert bár szomorú szembesülni ezzel a ténnyel, de ma Magyarországon nincs minőségi profiboksz!

Látsz esélyt arra, hogy újra nagy bokszistállót működtess?

Rácz Felix: Most inkább arra látok esélyt, hogy úgy, mint Angliában a Matchroomnak vagy az Egyesült Államokban az Integrated Sportsnak, úgy a Felix Promotionnak is lesznek ökölvívói, akiknek az érdekeit képviseli és meccseket szervez nekik ahogy, jelen esetben a két veretlen ökölvívójának, Kovács Tamásnak és Kelemen Balázsnak. (Előbbi a WBO Európa-bajnoka, utóbbi pedig a boxrec.com szerint Balzsay Károly után a második legjobb magyar nagyközépsúlyú – a szerk.)

A közeg vagy a bunyós állomány alkalmatlan a visszatérésre?

Rácz Felix: A közeg ugyanaz csak a szereplők változtak… Hogy a bunyós állomány alkalmatlan lenne, azt nem mondanám. De kétségtelen, hogy jelen pillanatban a „radarunkon” még nem jelent meg olyan fiatal, pályája elején lévő magyar ökölvívó, akiben kivételes tehetséget látnék.

Min lehetne, min kellene változtatni, hogy nálunk is ismét virágzó iparág, ne pedig bennfentesek játszadozása legyen az ökölvívás? 

Rácz FélixRácz Felix: Elsősorban a jelenlegi magyar profi ökölvívásban tevékenykedő, és magukat menedzsereknek titulálók nagy részének meg kellene tanulniuk a szakmát. Ez a legfontosabb! Másodsorban a minőségi boksz felé kellene venni az irányt, és nem ismét eljutni a kilencvenes évek elejének megítéléshez, amiből Kokónak, Csonttörőnek, Csábinak, Kótainak, Erdeinek és Balzsaynak köszönhetően „kilábaltunk”, mert ők visszahozták a magyar profi ökölvívók renoméját… A jelenlegi helyzet úgy néz ki, hogy ha egy külföldi promóter olyan bunyós ellen szeretne biztos győzelmet védencének, akinek van egy kis rekordja, akkor magyart hív. Szégyen a magyar profi ökölvívás nemzetközi megítélése, eltekintve persze két kiválóságunktól, Erdeitől és Balzsaytól.

Lehet arra orvosság, hogy magyar bokszolók ne külföldi, elsősorban szlovák licencért folyamodjanak, és Magyarországon ne szlovák bajnoki övért bokszoljanak?

Rácz Felix: Ismerve Győryné Tóth Zsuzsannát és Kovács Istvánt, úgy gondolom, minden segítséget megadnak a sportággal foglalkozóknak, és mindent megtesznek a magyar profi ökölvívás minőségének emelése érdekében. Pont a napokban kérdezte meg az egyik pályatársam, hogy lehet az, hogy a bokszban két, magyar állampolgársággal rendelkező ökölvívó Magyarországon szlovák bajnoki címért bokszol? És miért? Ez olyan lenne, mintha nálunk fociban a Vidi és a DVSC Fehérváron a Szlovák Kupáért játszana, mondta ő. Én is meglepődtem ezen a meccsen, hisz valljuk be őszintén, a szlovák profi boksz nemzetközi megítélése még a magyarénál is rosszabb…

A nem megélhetésből, hanem ténylegesen külföldi partnerekkel együttműködő bokszolók, így például Erdei Zsolt vagy Balzsay Károly karrierjéről mi a véleményed?

Rácz Felix: Szerintem nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, mindkettőt nagyon kedvelem. Zsolttal épp pár hete teáztunk együtt, Karcsival meg már 1989 óta ismerjük egymást. Madárt amellett, hogy emberként kedvelem, nagyon tisztelem az elszántságáért és a sport iránti alázatáért. Cloud azért nagyon kemény dió lesz, plusz, ami ugyancsak egy kis hátrányt jelent Zsoltnak, hogy Amerikában bunyóznak. De bízom benne, hogy ha nehezen is, de Zsolt ezt a feladatot is megoldja! (Az interjú még Madár sérülése előtt történt - a szerk) Karcsi a Kastanov elleni teljesítményével és a csúcsra való visszakapaszkodásával szerintem minden sport- és nem sportember tiszteletét kivívta. Kérdés, hogy az utóbbi években elszenvedett sérülései mennyire akadályozzák a további pályafutását. Viszont legyünk őszinték, ahogy a fociban sem lehet végtelenségig megélni a 6:3-ból, Erdeiből és Balzsayból sem tud örökké élni a magyar bunyó. El kell kezdeni felnevelni és építeni egy új generációt, amely alkalmas az „őrségváltásra”. Viszont sajnos én most nem látok olyan menedzsmentet, amely felvállalná, hogy elkezd felépíteni három-négy embert, mint azt például anno mi Csonttörő, Gálfi, Vipera, Csábi, Hóhér és Miló esetében tettük. A négy világszervezet egyikének az égisze alatt szervez évi három-négy címmérkőzést, külföldi ellenfeleket hoz a felvezető programba, költ a PR-ra, és így tovább.

Kovács István nemzetközi pozíciói mennyire tudják elősegíteni az itthoni fejlődést?

Rácz Felix: Pisti felépített egy új brandet, és ezt WBO Europe-nak hívják! Tegyük hozzá, ez a feladat többek között azért is lehetett nehéz számára, mivel ő nem egy másik világszervezettől érkezett és hozta a kapcsolati tőkéjét, illetve töltött el több évtizedet vezetőként a profi ökölvívásban, hanem kitaposta a WBO Europe számára az utat, piackutatást végzett, majd elkezdte népszerűsíteni a menedzserek és a promoterek körében. De sajnos ő sem varázsló, és nem tud előhúzni a cilinderéből két-három olyan magyar ökölvívót, aki rangsorolható a WBO valamelyik súlycsoportjában a top tizenötben, továbbá a nemzetközi szintű rendezvények szervezése sem az ő feladata. Csak azoknak a bokszolóknak vagy menedzsmenteknek tud segíteni, akik egyrészt már rendelkeznek bizonyos mérkőzésszámmal, másrészt megfelelnek a világszervezet által támasztott kritériumoknak. Én éltem a segítségével, amikor a tavasszal WBO Europe bajnoki címmeccset szerveztünk, és nem hiszem, hogy lenne olyan magyar vagy más nemzetiségű ökölvívó, illetve menedzsment, amelynek ne segítene.

Érvényes még Rád és a visszatérésedre a soha ne mondd, hogy soha igazsága?

Rácz Felix: Ennek a kérdésnek a válaszán gondolkodtam a legtovább. Bár tavaly ősz óta ismét bekapcsolódtam kicsit a profi ökölvívásba, mégis úgy érzem, még nem jött el annak az ideje, hogy ismét teljes mellszélességgel csak a profiboksszal foglalkozzak, illetve foglalkozzunk. Bárhogy is döntök, ez a sportág mindig is a szívem közepe marad!

Forrás: www.felixpromotion.hu
Értékelje cikkünket: (Eddig 3 szavazat érkezett)

Ez elég gyenge lett... 1 Harmatos kis írás... 2 Adok még egy lehetoséget... 3 Alaposabb munkát várok el... 4 Nem ártana jobban tájékozódni a témával kapcsolatban... 5 Elmegy, bár vannak hiányosságok... 6 Elég jól sikerült... 7 Szépen kidolgozott, korrekt írás... 8 Teljesen belefedkeztem az olvasásba... 9 Ha minden cikk ilyen lenne... :) 10
Adja hozzá a kedvencekhez:

 
Moderálási alapelvek!
Szólj hozzá!!
Név:
E-mail cím:
Regisztráció
Belépés
Regisztráció lépései:
1. Kérem adjon meg egy felhasználói nevet és egy email címet!
2. Kattintson a "Regisztráció" menügombra!
3. Az e-mailben kapott linken keresztül aktiválhatja a regisztrációját!
4. Kattintson a belépés gombra!
Megmondóbox:
BB kódok: [b]félkövér[/b] [u]aláhúzott[/u] [i]dőlt[/i]
Elküld
Frissít
Fordít


Hozzászólások: ( 22 hozzászólás érkezett )
22 The Executioner [2011-12-24 12:41:02]
Békés,Boldog karácsonyt Mindenkinek!
21 Cukorka [2011-12-24 10:48:25]
Igen Kica, ez elényeg, ma ünneplünk, Megváltónk születését ünnepeljük, ezért legyen béke Köztetek!
Áldott, békés karácsonyt mindenkinek!
20 Kica [2011-12-24 10:21:06]
Boldog Karácsonyt mindenkinek
19 DragonS [2011-12-24 07:55:07]
Már megint a személyeskedés...

Mondjuk legyen a sport a tenisz. Van egy tehetséges fiatalunk, aki rengeteget gyakorol, versenyeken vesz részt, pénzt is tesznek bele a szponzorok, mert látnak benne fantáziát. Jól szerepel a nemzetközi versenyeken, és mi büszkék vagyunk rá. Aztán végre ott áll a nagy lehetőség előtt, Grand Slam torna döntőjébe jut. És ott kikap. Erre sírva bocsánatot kér mindenkitől és visszavonul.

Erre nem azt mondanátok, hogy beteg ez, hát nem történt semmi baj, fusson neki megint?
18 Adam [2011-12-24 00:12:35]
Kica ahogy te felfogod és feldolgozod a téged ért külsö ingereket, az szerintem egy olyan komplex probléma, aminek az elemzéséhez több szakember hosszú munkájára lenne szükség, hogy a megfelelelö gyógyszerek megfeleleö adagolását kikisérletezzék, és ilyen módon elösegitsék a társadalomba való beilleszkedésedet.
17 Kica [2011-12-24 00:05:26]
Toto az, hogy én mit értem el, az most egyáltalán nem érdekes (mondjuk nem keveset...). Mikor hagytok fel a személyeskedéssel, visszavágással és fenyegetőzéssel, ha úgy érzitek, nincs igazatok. Nem kell mindjárt a ringbe hívni, vagy az edzések nehézségeivel példálózni. Mindenki tudja, hogy ez egy nehéz sport és az ökölvívók hatalmas munkát végeznek.
De Kokó testvér átvágta a szurkolókat, megverték és nem tért vissza. Sírva távozott.
Az első igazi próbánál elbukott. Még ez sem lett volna baj, ha nem tartotta volna magát a pehelysúly egyik legnagyobb alakjának akkor. Ő egy igazi celeb sportoló volt. Én ezért nem tartom sokra.
16 totoedzo [2011-12-23 04:45:47]
Kica Ez igaz neki ez úgy fájt,mind ahogy neked nagy képűnek tűnt az elnézést.De tegyél fel te magadról nyilatkozatot,vagy hasonló eredményt????????
15 zorro [2011-12-22 23:02:17]
Amit totoedzo mond az igaz, kokóra meg akkor dobáljuk a követ, ha mi nem hibáztunk életünkben soha, vagy nem hazudtunk, vagy nem loptunk, vagy nem voltunk soha gizdák, emberből vagyunk ez a bűnünk!
14 Kica [2011-12-22 21:31:20]
Hát igen. Kevés világbajnok veszíti el a címet az első védésen KO-val egy ismeretlen ellen. Kevesen kérnek sírva elnézést a közönségtől a vesztett meccs után a ringben.
És kevesen hagyják abba gyakorlatilag azonnal a bokszot ezek után.
Vajon hova lettek ekkor a Hameddel kapcsolatos nagyképű kijelentések?

"Megtartani nehezebb, mint megszerezni".


13 totoedzo [2011-12-22 20:57:21]
Gyerekek Amit Koko Elért azt a Világon senki nem tudta elérni.Minden ki írt versenyt amatőrben,és a Profik között is Megnyert.Az meg ,hogy nem egy elveszett ember azt megint az ő javára lehet írni.Eredményei egyedüli az egész Föld kerekségen senki nem tudta utánozni,se most se 100 évvel ez előtt. zslto1! komolytalan amit ide írtál,és ha nem hiszed járj utána.
12 tyll vietta [2011-12-22 17:20:02]
Amióta "civilizált" társadalmi berendezkedésben rendezi az ember a sporteseményeit, a legjobbakat minden korban kiemelték a felső körökbe akár látványosságként, akár más elgondolásból. Így volt az ókorban is, és így megy ez a mai napig a világ minden részén.
Az összes "sztár" sportoló heti, havi szinten vesz részt tévés műsorokban, vagy szerepel filmeken, vagy egyéb nagy közönség elé tervezett rendezvényen. Mike Tyson is folyamatosan képernyőn van, tegnap épp a Comedy Centralon "alázta" jó pénzért Charly Sheen-t, de a sorba focisták, golfosok, kosarasok, és gyakorlatilag minden sportoló beletartozik, akit pár ezer embernél többen ismernek.

Naná, hogy Magyarországon is keresik a sportolókat a médiában,,, ez tök természetes.
11 Cukorka [2011-12-21 20:28:57]

Szerencsére Adam nővér figyel, és vigyáz rá. Kica, bízhatsz benne, hogy a legjobb helyről kapod a diagnózist (és diagdózist: egy kis szuri, és mehetsz csicsikálni! :))

Amúgy Koko megítélésében zsolt01 és kica kissé elvetették a súlykot. Nem volt ő egyszerű helyzetben, hisz ő volt az újkor első profi sztárja, előtte senki nem jutott el odáig, ameddig ő. Nem szabad csak a visszavonulása utáni "celeb" életéből kiindulva ítélkezni felette, egyébként még az sem a legdurvább akkor már, mert mindig normálisan nyilatkozik, és jó helyen áll (értsen ez alatt mindenki azt, amit akar). Valóban, azon a meccsen Chacon ellen hibázott, mert túl könnyelmű volt, de azért előtte letett már az asztalra nem keveset!
10 debrecen [2011-12-21 20:19:25]
Kica

Rad is vigyaznak mint Pinkova Norbertre?
9 Adam [2011-12-21 19:44:24]
Kica valami nincs rendben veled.
8 Kica [2011-12-21 18:39:55]
Azért Kokót nem mint olimpiai bajnokot adták el, hanem mint az első profi világbajnokot. Ez utóbbi szerepben igazán celebnek bizonyult. Ráadásul ő sosem győzött le világbajnokot. A bokszvilág íratlan törvénye, hogy igazi bajnok az, aki a korábbi bajnokot veri. Persze nem ebben a mostani kurva látszatvilágban.
A VB címet is megalázó módon, az első védéskor egy nagyképűen alábecsült bokszolóval szemben, csúnya kiütéssel vesztette el.
Egy olimpiai és egy VB cím nagyszerű eredmény, kiemelkedő. De Kokó profi karrierje és bukása is az üzlet eredménye. Ő ki lett választva erre a szerepre, elnavigálták ügyesen a csúcsra. Ott viszont már nem tudott méltó lenni ehhez. Felfújt buborék volt.

Zsolt01 teljesen egyet értek veled.
7 zorro [2011-12-21 17:40:47]
Van azért itt belső kritika is!
6 boxpetya [2011-12-21 10:56:35]
aztán 10 nap felkészüléssel boxmeccset vívnak főműsoridőben!
5 JollyDee [2011-12-21 10:03:14]
Sajnos manapság már nem a klasszikus értelembe vett sztárok lesznek a példaképek, hanem a médiák által KREÁLT műsztárok és celebek. Gondolok itt a ValóVilág, BigBrother stb., szereplőire. (kurvák, stricik, szélhámosok stb.) A mai fiataloknak ez a példakép, mivel ehhez nem kell sok munkát befektetni. A társadalom eltunyult, ellustult, kényelmessé vált. A sportolók gyakran már óvodás, vagy kisiskolás koruk óta keményen edzenek a sikerekért, és az esetek 99%-ában nem kapják meg azt az elismerést illetve tiszteletet amit megérdemelnének. AZ ÉRTÉKRENDEK MEGVÁLTOZTAK ez itt a baj.
4 Csepi [2011-12-21 00:05:08]
Kedves zsolt01!

Inkább csak a saját nevedben nyilatkozz, mert szerintem nagyon egyedi a véleményed! Ha egy olimpiai bajnokban (nem beszélve a többi eredményéről), nem hisznek az emberek, akkor kiben hisznek szerinted?
3 zsolt01 [2011-12-20 21:09:33]
Azért Kokót nem hiszem ,hogy az emberek a szívükbe zárták és ahol Ő feltűnik vagy amihez a nevét adja azt az emberek nem nagyon szeretik és nem hisznek benne.Szerintem a leghiteltelenebb boxoló volt,az első celeb sportoló.
2 profiprofi [2011-12-11 09:36:47]
A magyar ökölvívás csalásokra, hazugságokra, elvtelen kapcsolat rendszerre épül!
Már, a serdülő korosztályban is jelen van a csalás, az önös érdekek rosszul értelmezett érvényre juttatása. Az éppen aktuális esemény szervezőknek előre biztosított eredmény, mint: a szervezésért járó honorárium.
A profi ökölvívás éveken keresztül az ördögtől valónak lett beállítva. Vagy, mint egyfajta könnyű pénzszerzési lehetőség. Mint sok másban itthon, az amatőr ökölvívásban komoly sikert nem elérők számára nincs további karrier. De, a komoly(?) sikert elérőknek sincs igazán!
Piócákat, és pojácákat "futtat" a média, mert azok eladhatók! Ill. azok adhatók el!
Engem az igazságtalanság, a hazugság megöl! Az emberek memóriája alkalomadtán nagyon szelektív tud lenni.
Azok beszélnek a magyar boksz vesszőfutásáról, akik abban tevékenyen részt vettek.
Ma, az összes bokszklubból, (ami van vagy 100-110 az országban) több mint 90%!!!az éhhalál szélén táncol! Miért nincs hírfolyam pl. Nagy Lajosról, aki nagyon eredményes műhely munkát csinál, és a saját pénzét teszi bele. Horváth Gyula, Mikó Laci, Drexler Géza! Ők azok, akikkel napi kapcsolatban vagyok, de tudom, hogy még rengetegen vannak.Vagy jómagam! Nekem, a las vegasi Wynn Hotel után nem derogál egy füstös kocsmában saját pénzt kiadni a szállásért (id. Balzsaynak sem) azért, hogy a versenyző 3.-szor is bajnok tudjon lenni!
Sárospatak Bp. távolság? Szombathely Bp. távolság? Hódmezőv.hely Bp. távolság? Ez kb. 1400-1500km üz.anyag költség 410Ft-s benzinár mellett?
Edzőterem bérlés napi 3500Ft-ért?
Szóval hagyjuk! Az aranyat mi mossuk a hideg folyóban! Mi tudjuk hogyan kell a dzsungelban élni! A ... (itt egy ronda, nyomdafestéket nem tűrő szó törölve) média meg hirdesse önnön nagyságát! Ez most az ő valóviláguk! :-))

Veres László
1 drymik [2011-12-07 08:27:58]
Az, hogy sok magyar állampolgárságú öklöző szlovák licencel boxol egy-
értelmüen azért van, mert ott lazábbak az elvárások az orvosi előírásokat
valamint a financiális kérdéseket illetően.
A magyarországi sporttörvény a gazdálkodási kérdéseket olyan módon
szabályozza, hogy jobban megéri szlovák , román vagy akár szerb
engedéllyel versenyezni. Hasonló mint szlovák rendszámmal autózni !!!
A szakmai színvonal pedig nem vonatkoztatható el az amatőr ökölvívástól.
Ha nincs miből meríteni üres marad a háló.
Ami pedig a menedzsereket ért kritikát illeti nem az én feladatom, hogy
véleményt formáljak tevékenységükről védjék meg magukat ők hiszen
rengeteg olyan körülmény van ma hazánkban amik megnehezítik a
tevékenységüket.
Jelenleg ez van ezzel kell tenni a dolgunkat !


Impresszum Levél nekünk Médiaajánlat
www.monokli.com
monokli@monokli.com


SITEMAP XML Küzdelem a spammelők ellen site statistics SG.hu WebTop
Magyar hungaroo.com - A magyar linkjegyzéke Magyar Honlap Linkek Best-Top Statisztika