www.monokli.com
Hírek/Cikkek Interjúk Videók Ranglista Erdei Zsolt Mart Építőipar Hasznos oldalak: az egérkímélő kezdőlap!Hasznos oldalak: az egérkímélő kezdőlap!

Szántó Imre: Erdei Zsoltot csak egy igazán nagy lehetőség dobná fel

A+A-
2009. máj. 25., hétfő, 19:504378 olvasás - 15 komment


Szántó Imre: Erdei Zsoltot csak egy igazán nagy lehetőség dobná fel

A profi boksz már rég nem túlmisztifikált, nemsokára leáldozik a csillaga. Erdeiből kiölik a németek az eredetiséget és az ötletességet, Balzsay még sokáig világbajnok lehet, Kokó viszont jókor hagyta abba. A huszonhárom évesen meghalt Nagy Andrásnak nem volt veszélyérzete. A beszélgetés közben háromszor csendült fel a Carmina Burana: Szántó Imre mobil csengőhangjára az első profi boksz világbajnokunk, Kovács "Kokó" István vonult a ringbe. A stop.hu interjúja!


Szántó Imre

- Egyik legkedvesebb tanítványa, Kokó mondta, hogy Öcsi bácsi még Mohamed Aliban is találna hibát, annyira alapos munkát végez!
- Valóban mondott hasonlót. De nem hibát, hanem fejlődési lehetőséget találok a versenyzőkben. Nagy különbség! 1988-tól 1992-ig Papp Lászlóval vittük a válogatottnál a szakmai munkát. Onnantól egészen 2004-ig voltam a szövetség szakmai felelőse. A juniorokkal és a felnőttekkel is dolgoztam. Mindig az volt a célom, hogy akikkel foglalkoztam, azok maximális szakmai biztonsággal felvértezve menjenek be a szorítóba. A szakmai biztonság alapfeltétel, mert csak akkor hoz jó döntést a bokszoló a változó küzdelem közben, ha megvan a felkészültsége. Na, visszatérve a hibákra: hiszem, hogy nem hibák, hanem fejlődési lehetőségek vannak mindenkiben.

Erdei Zsolt hova fejlődjön? Tanítványa volt sokáig. Miért szórakozik vele az Universum? A németek szerint nem bokszol elég látványosan.
- Hagyjuk már ezt a hülyeséget! A németektől ered az egyszínű, matt, színtelen ökölvívás. Csoda, hogy nem ölték ki teljesen Madárból a saját erényeit! Erdei tízéves kora óta a boksszal foglalkozik. Mindig is a legszorgalmasabb bokszolók egyike volt. Amatőr korában 1992-től 2000-ig mindig ott voltam a ringsarokban és tanácsaimmal segítettem. Kiemelten csak én adtam neki iskolát! Ez a legigazibb kapcsolat edző és versenyző között: az ökölvívó ütéseket helyez el az edző kesztyűjén. Innentől már csak egy lépés az igazi bunyó! Szóval, nem látok bele az Universum gazdasági ügyeibe, nem ismerem az üzletpolitikájukat, de... abban biztos vagyok, hogy Erdeit csak egy igazán nagy lehetőség dobná fel. Akkor lenne boldog, ha a legjobbakkal bokszolhatna! Egy ilyen helyzetben az utolsó tartalékait is mozgósítaná!

- Balzsayval mi lesz? Meddig juthat el?
- Jós nem vagyok. Ha együttműködnénk és nap mint nap én lennék vele az edzőteremben, akkor tudnék erre válaszolni. Egyébként csak a vágyaimról tudok beszélni: védje meg sokszor a világbajnoki övét! Ahogy a meccseiből látom, nagyon biztonsági pályán mozog. A küzdőstílusán már tapasztalható az úgynevezett NDK-s bunyó... Az a gyanúm, hogy a profi boksz nézettsége csökkeni fog Európában. Sokáig egy misztifikált valami volt, pedig a filozófiája ugyanaz maradt: harcképtelenné kell tenni az ellenfelet! A profi ökölvívást a pénz mozgatja, gyakran az edzők tovább engedik a meccset, mert a közönség arra vevő, hogyha valami váratlan dolog történik. Például, ha leütnek valakit. Lehet, hogy a főkönyvelő asszony a munkahelyén szívrohamot kap egy tüsszentéstől, de a leütéstől a helyszínen vagy a tévé előtt üvöltözni kezd. Tetszik neki!

- Soha nem akart profi edzőnek menni. Több pénz, megbecsültség, lehetőségek...
- Rengeteg mindennel nem értek egyet! Itt vannak a felhozó meccsek. Egy amatőrként mindent megnyerő versenyzőnek (olimpiai, világ- és Európa-bajnoknak) maximum két-három felhozó meccset szabadna bokszolnia. Számomra visszatetsző a felhozó embereknek a kínlódásai.

- Megalázó?
- Persze, hogy megalázó! Színház, cirkusz, hazugság! 1997-ben, mikor Kokó elment profinak, én is eljátszottam a gondolattal, hogy elmegyek egy évre Amerikába és figyelem az ottani edzőket. Mellettük megtanulom a szakmát. Aztán úgy alakult, hogy maradtam itthon. Kótai Mihályt több profi meccsére készítettem, de közben rájöttem, hogy a helyem az amatőrök mellett van.

- Maradt az amatőrök mellett, miközben egyre többen mennek ki külföldre bokszolni. Nagy András halálhíre hogy érintette?
- 2004-ben Bedák Pimpáékkal (Bedák Pál - az Universum profija) ő is kint volt a junior vébén. Ismertem, hogyne ismertem volna... Szinte nem volt veszélyérzete. Pedig mindenkiben meg kell, hogy legyen az "egészséges" veszélyérzet. De nagyon szorgalmas srác volt, aki folyamatosan kereste az utat! Utoljára a kispesti edzőteremben találkoztunk: beszélt a terveiről, hogy három hónapig Ausztráliában lesz. Ja, sokan járnak hozzánk: Kamarás Iván, Varga Győző, Dopemanék is például. A boksz mindenkinek jó, megmozgatja az összes izmot, szabadidős tevékenységnek nem kell jobb! A versenyzés más terület. Igen, ott tartottunk, hogy... a következő hír már az volt, amikor Nagy Andris meghalt. Megint csak azt tudom mondani, hogy a nagy szakmai biztonság nélkül nem engedném bokszolni a versenyzőket. A kalandor és kontár edzőket pedig elítélem! Csak olyan edző dolgozzon, akiben tisztesség, felelősségérzet és a szakmai tudás megvan.

- Tele van élménnyel. Fél életét a ring mellett tölti.
- Ötéves korom óta vagyok a boksz közelében. Az apám, Szántó Csöpi bácsi is edző volt. Én továbbvittem a családi vonalat.

- Ha egyet kell mondania: mit emelne ki? Kire a legbüszkébb?
- Pistire! Nagyon értékes ember vált Kokóból. Kiváló sportolóból lett nagyon sikeres ember. Az élet minden területén megállja a helyét. Örülök, hogy a civil életben és a mai sportvezetésben is megtalálta a számítását!

a stop.hu interjúja
Értékelje cikkünket: (Eddig 7 szavazat érkezett)

Ez elég gyenge lett... 1 Harmatos kis írás... 2 Adok még egy lehetoséget... 3 Alaposabb munkát várok el... 4 Nem ártana jobban tájékozódni a témával kapcsolatban... 5 Elmegy, bár vannak hiányosságok... 6 Elég jól sikerült... 7 Szépen kidolgozott, korrekt írás... 8 Teljesen belefedkeztem az olvasásba... 9 Ha minden cikk ilyen lenne... :) 10
Adja hozzá a kedvencekhez:

 
Moderálási alapelvek!
Szólj hozzá!!
Név:
E-mail cím:
Regisztráció
Belépés
Regisztráció lépései:
1. Kérem adjon meg egy felhasználói nevet és egy email címet!
2. Kattintson a "Regisztráció" menügombra!
3. Az e-mailben kapott linken keresztül aktiválhatja a regisztrációját!
4. Kattintson a belépés gombra!
Megmondóbox:
BB kódok: [b]félkövér[/b] [u]aláhúzott[/u] [i]dőlt[/i]
Elküld
Frissít
Fordít


Hozzászólások: ( 15 hozzászólás érkezett )
15 thumb [2009-05-28 06:56:26]
Minden tiszteletem Szántó Imre Úrnak, de az, hogy a profi boksz nézettsége csökkenni fog és nemsokára leáldozik a csillaga, rossz túlzás. A kiváló mesternek mindig volt némi averziója a profizmus iránt. Ezzel kapcsolatban néhány kérdés.
- Két jó és felkészült ökölvívó 3 vagy 4 menetben, avagy 12-15 menetben tudja eldönteni a különbséget?
- Pénz nélkül ki tudja-e hozni magából a maximumot egy sportoló?
- A TV társaságok ostobaságának mi köze a profi boksz népszerűségéhez?
- Melyik jobb és vonzóbb? Egy amatőr torna vagy egy profi gála?
- Miért akart Papp Laci is profi lenni?
Az írás egyébként kiváló!
14 BlaZember [2009-05-27 12:38:26]
Adam tényleg jó edző Sdunek, és nyilván máshogy bunyóznak az említett srácok. De azért ég és föld pl Madár amatőr és profi stílusa. Nyilván kell is legyen valami különbség, de egyértelműen fel lehet fedezni mindegyikük bunyójában a nagyobb súllyal szereplő klasszikus NDK-s elemeket. Ez nem feltétlenül minősítés, csak megállapítás. Bár legutóbb Madár már-már amatőr önmagát idézte :)
13 ivetka [2009-05-26 14:41:04]
MEGCSIPHETNEK A NEMETEK WOODS. BARATOST...
12 Shaham [2009-05-26 14:33:10]
Sdudek szerintem nagyon jó edző és kiváloan végzi munkáját. Én az UNI-t sem hibáztatnám semmiért, mert Koko, Erdei, Balzsay (meg persze a magyar nézők) nagyon sokat köszönhetünk nekik. A biztonsági bunyó mindenkinek a saját döntése, amit figyelembe véve a családi hátteret, biztonságot meg is lehet érteni. Nem hiszem hogy a promoterek alakitják a boxolok stílusát.

"Ha Madárt engednék egy agresszív, verekedős stílusban boxolni, ma ő lenne az egyik legnézettebb öklöző Európában. Szerintem a súlycsoportban senki nem verekedne úgy, mint ő."
Olyan nincs hogy nem engedik, hiszen nem ők vannak a ringben...:)
Ha tényleg ész nélkül verekedne, több mint valoszinü ,hogy már belefutott volna 1-2 vereségbe.
11 anton [2009-05-26 14:23:45]
"Erdeit csak egy nagy lehetőség dobná fel." Ez biztosan így van, de nem hiszem, hogy hagyná magát megverni egy gyengébb ellenféltől. Apropó, a Clinton Woods - Roy Johns jr. nem jött össze, akkor most a Clinton Woods elvileg szabad. Az egy jó meccs lenne Erdeinek, és még csak nem is kéne az USÁ-ba utazni.
10 Adam [2009-05-26 14:02:55]
Úgy látom vannak tévhitek és hiedelmek, amelyeket egyes hangadók annyira belevertek a köztudatba, hogy lehetetlen onnan kimozdítani öket.

Persze nem Superfighterre vagy Nézöre gondolok.
9 Super Fighter [2009-05-26 13:50:07]
Biztonsági boxot? Volt az Universumnak egy bizonyos ,, Tigrise " akinek a stílusáról sok mindent el lehetett mondani csak épp a biztonsági bunyót nem. Sok ,, szakértő támadja " itthon Fritz Sduneket. Érdekes! Egy bizonyos volt Universumosnak épp megfelel. És ő a WBC- nehézsúlyú bajnoka. Mivel világbajnok Vitalij én inkább neki hiszek mint a honi ,,szakértőknek". És kérdezem azoktól akik itt a monoklin nap mint nap támadják az Universumot, hogy még KoKó le nem szerződött az Universum Box Promotionhoz hányan követték figyelemmel a profi bunyót? Tisztelet a kivételnek!!! 3 WBO világbajnokot adtak az országnak. Bedákékból is lehet. És ez a hála? Ki lenne az közületek aki nem kezdené el a profi boxot náluk csak azért mert talán a Sauerland vagy az Arenára vár és lehet, hogy hiába???
8 vadasz [2009-05-26 13:05:36]
Szerintem is biztonsági boxot erőltetnek rá mindegyik universumosra. Kokó is azért kapott ki szerintem, mert felerősíették és kissé statikusabbá, merevebbé tették. Az utolsó meccsein ez már jól látszott. Ha Madárt engednék egy agresszív, verekedős stílusban boxolni, ma ő lenne az egyik legnézettebb öklöző Európában. Szerintem a súlycsoportban senki nem verekedne úgy, mint ő.
7 Adam [2009-05-26 11:31:46]
Kedves Nézö, nem tévedsz, Uli Wegner is NDK-s.

Thief, akkor te vak vagy.
Szerinted a "Sauerlandos versenyzök szinte mindegyike látványosabban bokszol, mint Universumos párja".

Ezek a párok súlycsoportonként így néznének ki:

Ruslan Chagaev-Nikolai Valuev

Alexander Alexeev-Marco Huck (Alexander Frenkel?)

Erdei Zsolt-Dustin Dirks

Balzsay Károly-Sven Ottke (Mads Larsen? Danilo Häußler?)

Denis Inkin-Vitali Tsypko

Felix Sturm-Arthur Abraham
(ebben az esetben esetleg egyesek szerint talán tényleg úgy van, ahogy mondod)

Khoren Gevor-Sebastian Sylvester

Sergey Dzinziruk-Alexander Abraham

Andreas Kotelnik-Frank Shabani
6 Flex [2009-05-26 09:34:17]
Én is azt látom hogy ebből biztonsági bunyó lesz,de ne legyen igazam.
5 Nezo [2009-05-26 07:52:29]
Egyébiránt Uli Wegner is NDK-s volt, ha nem tévedek, valahogy mégis mindig csak Sduneket basztatják emiatt, már a stílus okán.
4 Nezo [2009-05-26 07:43:52]
Hm, majd egyszer bézé, ha alkoalom lesz rá, kérdezze meg ugyanezeket (meg még többet, pl Bedákékról) Öcsi bácsitól - mint szakértő újságíró. A stop.hu nálam még az index-sportgéza szintjét sem hozza, igaza van Ádámnak, ki tudja, hogy pontosan mi és hogyan hangzott el. Karesz biztonsági bunyót játszott? Melyik meccsén, melyik menetben, urak?
3 Thief [2009-05-26 06:31:11]
Azt azért viszont látni kell - és vak az aki nem látja - , hogy a Sauerland-os versenyzők szinte mindegyike látványosabban bokszol, mint Univerum-os "párja". Ráadásul sikerességben is lassan beérik az UNI-t.
2 Adam [2009-05-25 20:49:13]
Ha akarsz higgyél neki.

Jómagam egy minden alapot nélkülözö hangulatkeltésnek tartom ezt a megjegyzést.
Ha egyáltalán így hangzott el, és nem csak az újságíró beteges fantáziájának a szüleménye.

Fritz Sdunek megpróbál személyreszabottan foglalkozni a tanítványaival, és ez általában sikerül is neki.
Ha valaki azt állítja, hogy Khoren Gevor, Alexander Dimitrenko, Erdei Zsolt, Balzsay Károly és Alexander Alexeev stilusa azonos, mert mindegyikre "biztonsági" bunyót kényszerít az "NDK"-s Fritz Sdunek, az sürgösen váltson pszichiátert.
1 Boxpetya [2009-05-25 20:11:06]
Eddig sorra le lettek hurrogva azok, akik szerint Balzsay Károlyt is kezdik unalmasabb boxra kényszeríteni az UNI-nál. Szántó Öcsi bácsi is így látja. Neki higgyük el!


Impresszum Levél nekünk Médiaajánlat
www.monokli.com
monokli@monokli.com


SITEMAP XML Küzdelem a spammelők ellen site statistics SG.hu WebTop
Magyar hungaroo.com - A magyar linkjegyzéke Magyar Honlap Linkek Best-Top Statisztika