www.monokli.com
Hírek/Cikkek Interjúk Videók Ranglista Erdei Zsolt Mart Építőipar Hasznos oldalak: az egérkímélő kezdőlap!Hasznos oldalak: az egérkímélő kezdőlap!

Együtt a szupercsapat - miért pont ők?

A+A-
2009. júl. 15., szerda, 20:403782 olvasás - 15 komment


Együtt a szupercsapat - miért pont ők?

Amióta a Showtime hivatalosan is bejelentette, hogy hat nagyközépsúlyú klasszis részvételével tornát rendez, a profi ökölvívó világ egy felbolydult méhkashoz hasonlít, hisz ilyen jelentős sorozatot még nem rendeztek a sportág történetében.


New York, Koppenhága után Berlinben is megtartották a sajtótájékoztatót, ahol már teljes létszámban jelen voltak a bokszolók, mivel a betegséggel küszködő olimpiai bajnok Andre Ward is csatlakozni tudott társaihoz. A német fővárosban készült képeket elnézve jelenleg mindenki boldog, hogy egy ilyen volumenű eseményen vehet részt, ellenségeskedésnek, feszültségnek még nincs nyoma.

Röviden a szabályokról: a hat bokszoló 12 hónap alatt 3-3 mérkőzést fog vívni, ahol a győztes 2 pontot kap, ám ha kiütéssel diadalmaskodik, az extra pontot eredményez. Döntetlen esetén 1 pont jár, a vesztes természetesen nem kap pontot. A 12 hónap után így kialakult ponttáblázat szerint a legjobb 4 harcos megy tovább az elődöntőkbe, ahol az első helyezett a negyedikkel, a második a harmadikkal csatázik a döntőbe jutásért. A döntőre valószínűleg 2011 elején kerül sor.

A szabályokkal kapcsolatban még tudni kell, hogy minden küzdelem 12 menetre van tervezve, valamint Kessler (WBA) és Froch (WBC) számára minden meccs címvédő összecsapás lesz. Ehhez persze még az kell, hogy a WBA eltekintsen a nemrég elrendelt Mikkel Kessler - Gusmyl Perdomo küzdelemtől, vagy Kessler kapjon automatikusan szuperbajnoki státust, hisz a nagyközépsúly tornán előbb vagy utóbb úgyis létrejön a WBA/WBC címegyesítés is.

Az első fordulóban az alábbi küzdelmek lesznek megrendezve:
Carl Froch vs. Andre Dirrell (WBC bajnoki küzdelem)
Jermain Taylor vs. Arthur Abraham
Mikkel Kessler vs. Andre Ward (WBA bajnoki küzdelem)


A fordulókat nem ugyanazokon a gálákon rendezik meg, sőt, valószínűleg még az is előfordulhat, hogy nem is egy napon bokszolnak a klasszisok. Ennek ellenére az már nyilvánosságra került, hogy az Abraham / Taylor meccset október 10-én, Németországban rendezik, míg ugyanezen a napon Angliában csap össze Froch és Dirrell. A Kessler / Ward meccsről egyelőre nem találtunk információt, bizonyára a WBA állásfoglalására várnak. 
berlin, super six

Talán amire érdemes még szót ejteni, hogy miért ők hatan, és miért nincs az indulók között a WBO-bajnok Balzsay Károly (21-0), vagy az IBF-címvédő Lucian Bute (24-0). Azt nem tudjuk, hogy a Showtime egyáltalán kereste-e a kapcsolatot a két veretlen bajnokkal, ám ha igen, akkor biztosan a televíziós szerződések körüli problémák miatt hiúsult meg a szereplésük, főleg Balzsay esetében.

Tudni kell, hogy a tornán két sauerlandos bokszoló (Abraham, Kessler) is elindul, így szinte biztos, hogy Balzsay hamar találkozna a rivális istálló valamelyik sztárjával. A Sauerland Event és az Universum Box-Promotion kapcsolata meg nem olyan, hogy egy pillanat alatt meg tudnának egyezni a rendezésről. A Sauerland nem engedné Abrahamot egy rivális német gálára, és fordítva. A torna létrejötte ugyanis azért megy csodaszámba, mivel a menedzserek és a promóterek ki tudtak egyezni a szervezésről, és a meccsek helyszínéről is. Korábban erre nem volt esély.

Látható ugyanis , hogy két csoportra oszlik a mezőny: a három amerikaira (Taylor, Dirrell és Ward), és a három európaira (Froch, Abraham és Kessler). Az egyeztetés azért ment könnyen, mivel a három amerikai aláírt a Showtime-hoz, míg a három európainak a menedzsmentje nem rivalizál egymással. Sőt, Froch meccseit az a brit Sentanta Sport sugározza, amellyel a Sauerland is szerződésben áll. És mivel a Santanta és az amerikai Showtime nem riválisai egymásnak, nincs olyan érdek, ami ütközhetne.

Tegyük gyorsan hozzá, hogy Balzsayt főleg csak mi, magyar rajongók hiányoljuk, az amerikaiak sajnos nem ismerik annyira, mint a tornán induló hat klasszist. Taylor, Dirrell és Ward olimpiai érmes sztárok, előbbi egy súllyal lejjebb vitathatatlan világbajnok volt, utóbbiak veretlen kihívók, akik már a ranglisták élén tanyázva várták a vb-meccs lehetőségét. Froch, Abraham és Kessler sem ismeretlen Amerikában: Froch legutóbb Taylort verte egy a Showtime által közvetített gálán, Abraham bokszolt már Amerikában, és Kessler több küzdelmét az HBO adta.

Ismertek, népszerűek, sztárok. Reméljük a tornagyőztes első ellenfele Balzsay Károly lesz, aki így egy csapásra a súlycsoport legnagyobb alakjává válik. Ezért fogjuk fel úgy Balzsay Karcsi kimaradását, hogy ők hatan a magyar vb-címvédő kihívásáért bunyóznak... :)
Értékelje cikkünket: (Eddig 11 szavazat érkezett)

Ez elég gyenge lett... 1 Harmatos kis írás... 2 Adok még egy lehetoséget... 3 Alaposabb munkát várok el... 4 Nem ártana jobban tájékozódni a témával kapcsolatban... 5 Elmegy, bár vannak hiányosságok... 6 Elég jól sikerült... 7 Szépen kidolgozott, korrekt írás... 8 Teljesen belefedkeztem az olvasásba... 9 Ha minden cikk ilyen lenne... :) 10
Adja hozzá a kedvencekhez:

 
Moderálási alapelvek!
Szólj hozzá!!
Név:
E-mail cím:
Regisztráció
Belépés
Regisztráció lépései:
1. Kérem adjon meg egy felhasználói nevet és egy email címet!
2. Kattintson a "Regisztráció" menügombra!
3. Az e-mailben kapott linken keresztül aktiválhatja a regisztrációját!
4. Kattintson a belépés gombra!
Megmondóbox:
BB kódok: [b]félkövér[/b] [u]aláhúzott[/u] [i]dőlt[/i]
Elküld
Frissít
Fordít


Hozzászólások: ( 15 hozzászólás érkezett )
15 csakk [2009-07-19 21:49:41]
Erdei akkor októberben (10) sem boxol? Szerintem már a németek is bánják hogy kihagyták az aug.22-ét.
A "bajnokság" szerintem ebben a formában nem megy végig...(sérülés, sértődés...gyenge forma..)
14 2pac [2009-07-18 10:16:07]
Most ugrott be, hogy ki is hiányzik nekem erről a tornáról! Nem, nem a Balzsay Károly...nevetni fogtok, de ééén az örökké fiatal B-Hop-ra gondoltam. Sztem egy-két fiatal srácot simán megbüntetne...))))
13 profi [2009-07-18 09:50:03]
Nézem a képet, ahol Wright-tal vagyok lefényképezve. Jómagam 178cm vagyok, és Winky nálam kicsit alacsonyabb. Itt a másikon, Hopkins viszont sokkal magasabb, legalább 5-6cm-rel. Már akkor is feltűnt, hogy BHop. milyen magas a középsúlyhoz.
12 Shaham [2009-07-16 18:09:24]
Szinte hihetetlen hogy egy ilyen kis tornát sikerült összehozni, és senkinek az érdekeit nem sérti...:) Dirrell meg Ward egyértelmüen a jövő bajnokai, nagy merészség volt tőlük ezt elvállalni, kockáztatni veretlenségüket. Szerintem Kessler lesz a befutó. Jó kis meccsek lesznek az biztos. Remélem közvetíteni fogja valamelyik csatorna.

11 vadasz [2009-07-16 14:38:59]
Én megmertem volna esküdni, hogy Hopkins 180, de meggyőztetek. Úgy emlékeztem, hogy Roy Jones-sal egymagasak.
Amúgy leeloodallassal egyetértek, nevetséges, hogy mennyire elkomolytalanodtak a világszervezetek.
10 leeloodallas [2009-07-16 14:29:24]
Egyrészt örülök, hogy szinte csak top meccsek lesznek ezek (persze csak ha mi is láthatjuk őket...), másrészt viszont nonszensznek tartom, hogy a meglévő kb. 750 szervezet mellett még egy ilyen tornát is szerveznek. Ugyanakkor ez nyilvánvaló jele annak, mennyire pitiáner, statiszta szerep jut a "nagy szervezeteknek (is). Semmi értelme így az egésznek, csak még több kérdőjelet vet fel. Hisz miért is szerveznének ilyen tornát, ha nem azért, hogy eldöntsék, ki a súlycsoport legjobbja. Akkor viszont miért nincs ott pl. Karesz, aki azért csak világbajnok, még ha WBO bajnok is (bár elvileg a WBO a nagyok között van, gyakorlatban azonban át lehet nevezni "német bajnoki címnek", vagy UBP bajnoki öveket oszthatnának...), vagy Bute, aki csak elvert pár jegyzett nevet, de még lehetne sorolni esélyeseket, akiknek legalább annyi joga van ott lenni, mint pl. Froch-nak. De persze mint mindenre, erre is a pénz szolgál magyarázattal. Csak a bevételek számítanak, hogy ki nyer a végén, az csak a későbbi győztest érdekli, a szervezőket a legkevésbé.
9 Nezo [2009-07-16 12:46:20]
Hopkins minden komoly forrás szerint 6,05-6,1 láb, azaz 184-185 centi.
8 leeloodallas [2009-07-16 12:44:19]
Nemrég én is néztem a közép/nagyközépsúly top versenyzőinek a magasságát Balzsay Karcsi vonatkozásában (akkor még nem lehetett a "szupertornáról" hallani), és feltűnt, hogy szinte mindenkinél alacsonyabb Karesz. Ha jól emlékszem Ő 183 ugye. Na ennyi magasságbeli különbség nem sokat számít, a kar hosszúsága lehet a fordítottja is, és (kövezzetek meg, ha nem így van) a "fesztáv" a lényeg. Bár általában egyenesen arányos a magassággal, akadnak kivételek (mint az (h)őskorban a gyomorszáj-specialista Fitzsimmons). A torna esélyeiről annyit, én (Ward és Dirrel képességeit nem ismerve) komoly körbeverést várok, Taylor-t viszont esélytelennek tartom, legalábbis a nagy ütők ellen. Ha Abraham mentálisan csúcsformában lesz, mindenkit verhet, és remélem fog is;)
7 Sasi [2009-07-16 12:26:17]
Vadász,

A boxrec nála is 185 cm-t ír, és a mérlegelési képeken (Hopkins-Taylor) teljesen egymagasnak látszottak. Megnéztem a Wright-Hopkins, és a Wright-Taylor mérlegelési képeket. Wright a boxrec szerint 179 cm, de Hop és Taylor is jelentősen magasabbak nála. A boxen.com-on fent van egy közeli kép Abraham és Kessler közös fotózkodásáról, ahol a 185 cm magas Kessler jóval nagyobb, mint a 178 cm magas örmény.

Kizárt, hogy Taylor 180 cm magas legyen, mert akkor az összes bokszoló 5 cm-rel magasabbnak van írva, mint amekkora. (Korábban csak Wladimir Klitschko magasságával játszottak, hogy meglegyen a 2 méter, de arról már leálltak, így "csak" 199 cm az ukrán.)
6 vadasz [2009-07-16 12:03:04]
Bernard Hopkins 180 cm magas, ez tuti.
5 Sasi [2009-07-16 11:25:55]
Boxpetya,

Taylor magasságát tegnap módosították a boxrec-en 185-ről 180-ra. Érthetetlen. A képen is lehet látni, hogy egyforma magas Ward-dal.

Hopkins is 185 cm, vele is teljesen egyforma volt, amikor mérlegeltek.
4 vadasz [2009-07-16 07:17:15]
Valóban nagyon jó a cikk. Élményszámba megy. Érdekes, hogy ez "csak" szuperközépsúly és ekkora nagydarab emberek vannak benne. Az "utcai" súlyuk biztosan megközelíti a 90 kg-ot.
3 Boxpetya [2009-07-15 21:50:29]
Jó a cikk, úgy legyen.

A képet elnézve feltűnő, hogy Abraham mennyire alacsony a többiekhez képest. Kigyűjtöttem a boxrecről magasságokat.

Arthur Abraham: 178 cm
Jermain Taylor: 180 cm (a wiki 185 cm-t ír!)
Andre Ward: 185 cm
Mikkel Kessler: 185 cm
Carl Froch 185 cm
Andre Dirrell: 188 cm
2 Samat [2009-07-15 21:42:53]
Igaz, hogy Balzsay nem elég ismert, de szerintem gazdasági okai is voltak a választásnak. 3 amerikai kell, Kessler és Froch világbajnok, Abraham meg eléggé elismert ahhoz, hogy Balzsay ne rughasson labdába. Meg amit látni kell, Taylor, Ward, Dirrell egyikük sincs nagy promóter irodánál, legalábbis én így emlékszem. Top Rank, GBP, DKP nem érdekelt a tornában! A megegyezést ez is könnyíthette.
1 Dávid [2009-07-15 20:49:47]
Igen, bízzunk benne:) Nagyon jó a cikk!!


Impresszum Levél nekünk Médiaajánlat
www.monokli.com
monokli@monokli.com


SITEMAP XML Küzdelem a spammelők ellen site statistics SG.hu WebTop
Magyar hungaroo.com - A magyar linkjegyzéke Magyar Honlap Linkek Best-Top Statisztika