www.monokli.com
Hírek/Cikkek Interjúk Videók Ranglista Erdei Zsolt Mart Építőipar Hasznos oldalak: az egérkímélő kezdőlap!Hasznos oldalak: az egérkímélő kezdőlap!

Joe Calzaghe karácsony után dönt

A+A-
2008. nov. 19., szerda, 17:331120 olvasás - 25 komment


Joe Calzaghe karácsony után dönt

A 36 esztendős világklasszis ökölvívó, Joe Calzaghe (46 győzelem – 0 vereség), korábbi terveivel ellentétben még nem vonult vissza, ám még a folytatás mellett sem határozott. A walesi bokszoló körül sok a spekuláció, hisz az elmúlt két mérkőzése során, amikor Bernard Hopkinst és Roy Jones Jr-t is legyőzte, világsztárrá vált, így aztán pro és kontra, sok érvet lehet felhozni a folytatás mellett, és ellen is.


„Nagyon kemény edzőtábor van mögöttem, nagy volt rajtam a nyomás az elmúlt hónapokban. Most át kell értékelnem a helyzetet. Ha folytatom, ki ellen bokszoljak? Minden nagy nevet elvertem! Kelly Pavliknak az a Bernard Hopkins rúgta szét a seggét, akit én ütöttem ki az üzletből. Az utolsó küzdelmemmel megvalósítottam mindent, amit valaha meg akartam. Karácsony után meghozom a döntésem” – fogalmazott Calzaghe.
Értékelje cikkünket: (Eddig 1 szavazat érkezett)

Ez elég gyenge lett... 1 Harmatos kis írás... 2 Adok még egy lehetoséget... 3 Alaposabb munkát várok el... 4 Nem ártana jobban tájékozódni a témával kapcsolatban... 5 Elmegy, bár vannak hiányosságok... 6 Elég jól sikerült... 7 Szépen kidolgozott, korrekt írás... 8 Teljesen belefedkeztem az olvasásba... 9 Ha minden cikk ilyen lenne... :) 10
Adja hozzá a kedvencekhez:

 
Moderálási alapelvek!
Szólj hozzá!!
Név:
E-mail cím:
Regisztráció
Belépés
Regisztráció lépései:
1. Kérem adjon meg egy felhasználói nevet és egy email címet!
2. Kattintson a "Regisztráció" menügombra!
3. Az e-mailben kapott linken keresztül aktiválhatja a regisztrációját!
4. Kattintson a belépés gombra!
Megmondóbox:
BB kódok: [b]félkövér[/b] [u]aláhúzott[/u] [i]dőlt[/i]
Elküld
Frissít
Fordít


Hozzászólások: ( 25 hozzászólás érkezett )
25 leibigab [2008-11-22 17:18:14]
Shaham

"Az a baj hogy Marciano még Tysonhoz képest hátrányban van fizikailag(magasság, súly). Én legalábbis úgy látom hogy egy fiatal csúcson levő Tysonnal nem tudott volna mit kezdeni!"

Én is inkább efelé hajlok.

"Tyson gyenge pontja tényleg a pszihéje. Leginkább az a kérdés hogy Marciano mennyire birta volna a Tyson rohamokat! És most nem mentálisan gondolom hanem fizikailag, Ugyanis senki sem kiüthetetlen.Marcianonak meg érdekes védekezése volt...:) "

Na igen, ez a kérdés. És ez a kérdés azért is nehéz, mert nem látta senki kiütve, nem tudni hol lehettek a határai.
24 Shaham [2008-11-21 16:47:04]
Az a baj hogy Marciano még Tysonhoz képest hátrányban van fizikailag(magasság, súly). Én legalábbis úgy látom hogy egy fiatal csúcson levő Tysonnal nem tudott volna mit kezdeni! Egyszerüen nem volt neki olyan képzet, gyors és erős ellenfele, abból a korból hiányoztak(nem mintha most nem!:))! Tyson gyenge pontja tényleg a pszihéje. Leginkább az a kérdés hogy Marciano mennyire birta volna a Tyson rohamokat! És most nem mentálisan gondolom hanem fizikailag, Ugyanis senki sem kiüthetetlen.Marcianonak meg érdekes védekezése volt...:)
23 leibigab [2008-11-20 22:37:13]
Shaham

Két ilyen kemény agresszív verekedőnél melyik a nagyobb tőke...a gyorsaság nagy ütőerővel párosulva, vagy a hihetetlen szívosság, kitartóság, akit senki nem tudott legyőzni?
22 leibigab [2008-11-20 22:14:49]
"Ebben nem nagyon tudunk egyetérteni...:) Tyson villámgyors, hajólgatós, elmozgós, beugrálós gyerek volt.Aki szeretett verekedni, ütötávon belül hajolgatni."

Igen, a hasonló stílusra azt értem, hogy mindkettő támadó agresszív verekedő, de amíg Tyson üti a nagyobbat, addig Rocky viszont sokkal jobban bírja, mind ütésbíró, mind állóképességre, szívósabb. Tysont ha visszaverték keményen, akkor álltalában vége volt...Rocky hozzá volt szokva ahoz is, hogy hátrálnia kellett, mert időnként nagyokat rávertek. Lerázta magáról, aztán megint megindult előre, horgokkal...Tysont egy ilyen ellenállás 5-6 menet után megtőrné mentálisan, aztán elfogyna fizikálisan is...TKO:-) Kérdés, hogy Rocky képes lett volna-e túlélni valahogy 4 menet Tyson támadást? Ha nem, akkor ugye Tyson KO győzelem, de ha igen, akkor sztem TKO a végefelé Marciano javára.
21 leibigab [2008-11-20 21:56:40]
Igen, de pl. ha Tysontól nem féltek és meghátrálásra kényszerítették, akkor Ő is teljesen elbizonytalanodott és általában azokon a meccsein ki is kapott...Marcianonál nem volt ilyen, Ő a padlóról is képes volt nyerni! Rocky is hajolgatott ütőtávon belül, ami meg el találta, azt meg könnyedén lerázta magáról. Hihetetlen szívós volt, és minden ütése elég kemény. Tyson ha nem ütné ki az első 4 menetben, akkor kezdene megfordulni a meccs képe Rocky javára...és TKO a vége.
20 Shaham [2008-11-20 21:36:41]
Nem mondom hogy Marciano nem tudta volna kiütni(ha eltalálja), csak azt hogy ilyen nehézsúlyú akkor nem volt. Walcott kb 5cm-el és 1-2kgvel volt több mint Marciano.Ott csak a gyorsaság számitott igazából, fizikailag nem volt jelentős különmbség.De vehetjük példának akár a Vitalij-Peter meccset is.(nem akarom összehasonlitani Petert Marcianoval) Szerintem hasonló meccskép lenne.
"Ha megnézzük, Tyson is a hasonló magasságával hasonló taktikával állt ki a mérkőzéseire, nem nagyon volt elmozgás, taktikázás, mégis igen sikeres volt...."
Ebben nem nagyon tudunk egyetérteni...:) Tyson villámgyors, hajólgatós, elmozgós, beugrálós gyerek volt.Aki szeretett verekedni, ütötávon belül hajolgatni.Amikor ezt már nem tudta kondiban hozni akkor csuszott lefelé(ahogy a súlya felfelé). Szerintem Tyson volt olyan kemény mint Marciano, de sokkal gyorsabb.
19 leibigab [2008-11-20 20:40:43]
hát igen:-))

Shaham

Még annyit, hogy pl. Walcott, igaz Klitschkonál jóval kissebb volt, de sokkal technikásabb, mozgékonyabb és gyorsabb is. Ő is "eljátszhatott" 12 menetet Marcianoval, aztán egy akkora pofont kapott, hogy az ütés erejét a richter skálán lehetett mérni:-)
18 VRRRT [2008-11-20 20:24:30]
Vele akár ez is megtörténhetett volna:D
Bokszolót műteni kell, elkezdik altatni. Bejön a sebész, megkérdezi:
- Alszik már?
- Nem, doktor úr! Kilencnél mindig felugrik, és összeüti a két öklét!
17 leibigab [2008-11-20 20:13:54]
életében egyszer edzésen is leütötték...de abból is felállt:-)
16 VRRRT [2008-11-20 20:10:09]
3x? JJW, Öreg Mongúz és?
15 leibigab [2008-11-20 19:56:44]
Shaham

Értem a gondolat menetet, van is benne valami, de mi van ha Marciano Klitschkoénál mégnagyobb tűzerőt is képes elviselni? Ugye ezt nem láthattuk, hogy hol voltak a határai. Marciano is volt padlón valóban 3x életében, de mindig fel is állt. A halálakor jegyzte meg egy szakíró, hogy "miért nem számolt rá valaki, hisz Rocky mindig felállt amikor rászámoltak!"
Marciano alkata valóban nem a legjobb volt, de Ő ezt a végtelen szorgalmával, kitartásával, szívósságával pótolta. Mivel az alkata nem a legjobb volt, de a keménységéhez kétség nem fért, ezért a taktikája is arra korlátozódott, hogy folyamatos támadással, kemény ütésekkel egyszerűen felőrli, megtöri az ellenfelet...
Ha megnézzük, Tyson is a hasonló magasságával hasonló taktikával állt ki a mérkőzéseire, nem nagyon volt elmozgás, taktikázás, mégis igen sikeres volt....
14 Shaham [2008-11-20 19:40:37]
Abból indulok ki hogy Marciano 178cm 84kg. Nem volt túl gyors csak folyamatosan jött elöre. kb.21cm és 27kg különmbség. Valoszinü hogy Wlad lazán kipontozná úgy hogy talán ütést sem kap (álá Vitali Peter). Annyi tiszta ütést senki nem tud benyelni, ilyen fizikai különmbségek mellett. Keményfejüségnek is van határa, ha valakit csak püffölnek 40percen keresztül, lehet megérzi...:) Volt azért Marciano padlón. Akkoriban sokszor hiányzott a taktika a bokszoloknál.Inkább csak odaálltak verekedni.Ebben Marciano nagyon ott volt.Jó taktikával ekkora fizikai különmbségeknél nehéz elképzelni hogy végig ment volna!
13 leibigab [2008-11-20 19:25:02]
Shaham

Rockyban az a misztikus, hogy profiként soha senki nem látta se kiütve, se veszíteni. Azt viszont láthattuk, hogy milyen ütéseket volt képes elviselni. Akit soha nem ütöttek ki, annál benne lehet a pakliban, hogy Klitschko sem biztos hogy ki tudná ütni, ill. Klitschko sem tudott kiütni Marcianonál gyengébb ütésállósággal rendelkezőket sem...Én is azt mondom, hogy ma valszeg szarban lenne a fizikai adottságai miatt (bár Ő ma már a cirkálósúlyúak között versenyezhetne), de én nem lennék benne biztos, hogy Klitschko pl. ki tudná ütni...Mertugye Rockynál kevésbé kemény fejűeket sem tudott kiütni, akkor miért következik egyenes arányba, hogy a boksztörténelem egyik legkeményebb fejű bunyósát csúnyán kiütné? Kipontozni? Na arra jó esélyei lehetnének...
12 leibigab [2008-11-20 19:14:23]
Nem megdönthetetlen az, csak nagyon nehéz megdönteni:-) Már Marciano előtt többen is elérték, jóval túl is szárnyalták a 49 győzelmet veretlenül. Ez a rekord akkortól lépett érvénybe miután Rocky nehézsúlyú világbajnokként visszavonult. Korábban Gene Tunney is nehézsúlyú bajnokként akasztotta szegre a kesztyűt, így vonult vissza Rocky is, de Ő Tunneyval ellentétben veretlen is volt és az is maradt. Marciano tehát nem egy negyvenakárhány meccses veretlenségi szériát döntött meg, hanem azt, hogy mindmáig "Ő az egyetlen veretlen nehézsúlyú világbajnok!" - ez maga a rekord, és ezen belül ezt 49 mérkőzésen érte el. Ezért fonódott össze ez a 49-0 Rocky nevével. Aki megszeretné ezt a rekordot dönteni, annak nem kell egyebet tennie, mint elnyerni a nehézsúlyú világbajnoki címet (a mai viszonyokban min. általánosan őt ismerjék el a legjobbnak) és legalább 50 mérkőzést kell győztesen abszolválnia, majd vereség nélkül még bajnokként visszavonulnia. Ennyi, és meg van döntve.
11 Shaham [2008-11-20 19:11:52]
Marciano a maga idejében volt az elsö. Ne hasonlitsd össze se Alival sem a maiakkal! Akkor még más volt a boksz! Marciano 84kg volt. Akár ha Wladot visszahelyezzük a múltba Marcianot csúnyán kiütné... Marciano a mai gyenge mezönyben is szarban lenne fizikai adotságai miatt! Talán félnehézben...:)
10 leeloodallas [2008-11-20 18:17:59]
Marciano a szememben (és sokak szemében) nem egy bokszoló, aki 49-0-val vonult vissza. Marciano egy legenda, nálam az első, a vitathatatlan, a legnagyobb, maga a boksz. Megelőz mindenkit, Ali, Foreman, Dempsey, vagy a mai kor gladiátorai sem hasonlíthatóak hozzá, talán bandázsolni segíthetnének neki. Ha mélyen a szívünkbe nézünk, talán sokan, nagyon sokan gondolják ezt így. "A rekord" és Marciano neve annyira összefonódott, hogy tényleg nem a rekord a lényeg, hanem hogy Marciano neve szerepel ott. Ezért keresnek, keresünk mindig valami kapaszkodót, hogy ne ismerjük el, ha valaki tényleg túlszárnyalta. Bár csak a matek részét tudják megdönteni, Rocky rekordja a mögötte rejlő teljesítményétől "megdönthetetlen". És mert "Rockyé".
9 leibigab [2008-11-20 18:02:48]
Marciano rekordja kimondottan a nehézsúlyra szól. Ricardo Lopez 47-0-al érkezett az Alvarez elleni meccsre, de akkoriban a szaksajtó (nem a magyarra gondoltam) nem is igazán foglalkozott vele, épp azért, mert ebben a rekordban nem az a lényeg, hogy 49 meccs veretlenül, hanem Rocky az egyetlen veretlen nehézsúlyú világbajnok!, aki "mellékesen" 49 győzelmet ért el vereség nélkül. Aztán 90-es évek elején Julio Cesar Chavez már régen túl szárnyalta a 49 győzelmet veretlenül, a szaksajtó ugyanúgy nem tulajdonított neki figyelmet, mint később Lopez esetében. Aztán Felix Trinidad esetében sem érdekelt senkit, hogy már "csak" 9 győzelem és beállítja Rockyt. A 90-es évek végén jött a nehézsúlyú Brian Nielsen aki 48-0-n állt, de a rekord beállítást megint nem vette senki komolyan ugyanis igaz, hogy Nielsen viszont nehézsúlyú volt, de csak IBO bajnok, tehát nem tekinthető világbajnoknak. És aztán jött Dariusz Michalczewski és az Universum, ők pedig beleégették a bokszot nem sokkal korábban figyelemmel követő magyar RTL TV- nézők agyába, (nameg lehet hogy néhány németébe is) hogy 49-0 és majd Ő beállítja Rocky recordját. Persze amerikában ezen csak mosolyogtak. Igazából csak egy ember állt ennek a recordnak a közelében, Larry Holmes, de a küszöbön elbukott...Úgyhogy ennek a rekordnak a lényege nem a 49 mérkőzés veretlenül...
8 VRRRT [2008-11-20 16:01:53]
Rocky Marciano 49-0-0(43KO)val zárt. De még ott volt Ricardo Lopez 51-0-1(38KO). Neki becsúszott egy döntetlen.
7 kuti [2008-11-20 15:14:26]
49
6 undisputid [2008-11-20 13:22:33]
így van itt a veretlenségi rekordon van a hangsúly. erre gyúrt darius is de tudjuk mi lett a vége. most pontosan nem tudom hány mérkőzés is volt. de utánanézek.
5 Szepesi Imre [2008-11-20 02:59:55]
44 vagy 45 győztes mérkőzés, de had ne hazudjak de az első hozzászóló biztosan okosabb nálunk:)
4 Suspect Zero [2008-11-20 02:05:11]
Miért, pontosan mi a rekord?
3 Szepesi Imre [2008-11-20 02:01:43]
itt a rekordon van a hangsúly nem pedig a súlycsoporton!
2 Suspect Zero [2008-11-20 01:20:38]
Rocky Marciano nehézsúlyú világbajnok volt!
1 undisputid [2008-11-19 19:06:07]
tehát nem lesz ebből visszavonulás hál istennek. jöhet dawson és ha az is sikerül akkor johnson. és marcianó rekordja. joeban van annyi szufla hogy megoldja.


Impresszum Levél nekünk Médiaajánlat
www.monokli.com
monokli@monokli.com


SITEMAP XML Küzdelem a spammelők ellen site statistics SG.hu WebTop
Magyar hungaroo.com - A magyar linkjegyzéke Magyar Honlap Linkek Best-Top Statisztika