www.monokli.com
Hírek/Cikkek Interjúk Videók Ranglista Erdei Zsolt Mart Építőipar Hasznos oldalak: az egérkímélő kezdőlap!Hasznos oldalak: az egérkímélő kezdőlap!

Tovább tart Erdei Zsolt kihívójának mélyrepülése, de legalább nem ütötték ki

A+A-
2009. aug. 3., hétfő, 09:561860 olvasás - 16 komment


2008. áprilisában Erdei Zsolt az amerikai DeAndrey Abron ellen védte meg WBO félnehézsúlyú vb-címét, 12 egyoldalú menetet követően, pontozással.

A már 37 éves tengerentúli bokszoló azóta sem találja magát, hisz a bajnoki meccset követően Brudov, Michalkin és Mack is kiütötte. Abron péntek éjjel Atlantic Cityben lépett ismét kötelek közé, éspedig a szintén amerikai Prince Badi Ajamu ellen, aki korábban Roy Jones Jr.-ral bokszolva lett igazán ismert bokszoló.

Ajamu igen meggyőzően, 120-108, 118-110 és 115-113 arányban legyőzte „Madár” korábbi kihívóját.

Mindennek ugyan nem sok jelentősége van, ám egy bajnok elismertsége úgy is mérhető, hogy kihívói a vb-meccs után milyen formát mutatnak. Nos, Abron későbbi teljesítménye alapján kijelenthető, hogy nem volt kifejezetten méltó kihívója hazánk legeredményesebb profi ökölvívójának.


Értékelje cikkünket: (Eddig 3 szavazat érkezett)

Ez elég gyenge lett... 1 Harmatos kis írás... 2 Adok még egy lehetoséget... 3 Alaposabb munkát várok el... 4 Nem ártana jobban tájékozódni a témával kapcsolatban... 5 Elmegy, bár vannak hiányosságok... 6 Elég jól sikerült... 7 Szépen kidolgozott, korrekt írás... 8 Teljesen belefedkeztem az olvasásba... 9 Ha minden cikk ilyen lenne... :) 10
Adja hozzá a kedvencekhez:

 
Moderálási alapelvek!
Szólj hozzá!!
Név:
E-mail cím:
Regisztráció
Belépés
Regisztráció lépései:
1. Kérem adjon meg egy felhasználói nevet és egy email címet!
2. Kattintson a "Regisztráció" menügombra!
3. Az e-mailben kapott linken keresztül aktiválhatja a regisztrációját!
4. Kattintson a belépés gombra!
Megmondóbox:
BB kódok: [b]félkövér[/b] [u]aláhúzott[/u] [i]dőlt[/i]
Elküld
Frissít
Fordít


Hozzászólások: ( 16 hozzászólás érkezett )
16 Tyll Vietta [2009-08-04 20:52:30]

Hát, Shaham bahátos,,, ki hiteles és mitől, erről is lehetne napestig mélázni. Nagyon nincs sok alternatíva arra, hogy magát a "hitelesség" fogalmát mindenkire egyöntetűen érvényesnek lehessen mondani, hiszen az ökölvívók útjai nagyon eltérőek. Vannak ugyan sokak pályájában azonos szereplők, de más időben, más körülmények között, más lélekkel,,, ugye, kétszer ugyan abba a folyóba nem léphet senki. Mit kétszer?! Egyszer sem...



A kihívók érzetem szerint azért nem a semmiből lesznek nagy hirtelen az első tízben, hiszen akkor akár én is kihívhatnám valamelyik bajnokot.



Ez azonban ennél valamivel bonyolultabb.



A ringben viszont egyszerűen megy minden, akármiként jutott valaki oda, ott már senki nincs vele, csak a tudása, és a két ökle.
15 Shaham [2009-08-04 20:31:29]
Tyll ez igaz. Én arra az esetekre probáltam célozni, amikor a kihívó a meccs elött 2 héttel a semmiböl WBO 13.-ik lett, hogy legyen címmeccs. Na ebben a legnagyobb szerepe viszont az UNI-nak és a WBO-nak van.
Az ilyen kihívók nem túl hitelesek, inkább felhozónak számitanak ezen a szinten. A bajnokot az ellenfelei(teljesitménye) alapján és ne a hovatartozása alapján itéljék meg.Lehet szeretni mert magyar egyértelmü, de a teljesitményét elnagyolni azért mert "magyar" már más tészta. Persze szigoruan csak a szintjén értem az egészet (Dawson, Hopkins, Calzaghe, Glen, Roy, Tarver)...
14 Tyll Vietta [2009-08-04 20:19:38]
Sz.tem soha nem fog születni olyan ökölvívó, aki mindenkit le tudna győzni.

A kivívókat alulértékelni pedig eléggé nagy merészség, hiszen nincs ember a világon aki övvel a derekán született, és a legnagyobbak is egyszer kihívták az akkori bajnokokat, miközben sokan egyetlen garast sem tettek volna rájuk.

Erdei kihívói közül bármelyiknek ott volt a lehetősége az övet elvenni, és éveket töltöttek el edzőtermekben azért, hogy odáig eljussanak,,, de mégsem sikerült nekik.

Ebben Erdeinek volt a legnagyobb szerepe.
13 Shaham [2009-08-04 19:28:12]
profi:
Nagyon jól tudom miért tart ott Erdei ahol tart. A bírálatok (legalábbis a normálisak) nem Erdei felé tiszteletlenség, hanem az színvonal, stílus, ellenfeleinek szól inkább. Mindenkinek az szúrja leginkább a szemét (Erdeinek is) hogy képességeihez képest (mert azt sem kérdöjelezi meg senki) nincs elismerve. Ez összetett, ugyanúgy tehet róla Erdei és az UNI is. Abron nem sok mindennel érdemelte ki hogy kihívó legyen, nem méltó rá mint Erdei sok ellenfele. Ez hogy Abron minden valamirevaló boxolotól csúnyán kikap, egy bajnok kritikája, aki nem kockáztat csak biztosra megy. Ezért nem jár elismerés Magyarországon kívül...
vadasz:
Elferdited egy kicsit a dolgokat. Lehetsz te akkora "magyar" amekkora akarsz. A gond ott kezdödík amikor másokra a "magyarságból" kiindulva akarod ráeröltetni a véleményedet, esetleg lehordani azt aki szakmai, nem "magyar" szempontból osztályoz egy bajnokot vagy mérközést. A realitás és a "magyarság" közti összefügést én még nem találtam meg. Lehet te okosabb vagy, hogy már megtaláltad...
2007 óta 5 mecsből csak a Barashian elleni utolsó említésre méltó. Ez tény. Hozzá kell tenni hogy azon a szinten ahol Erdei van.

"Pedig valóban Erdei sem azért lett világbajnok, mert sokkal tehetségesebb és jobb ökölvívó, mint az Uni többi félnehézsúlyúa (pl.:Ulrich, Brahmer), hanem mert őt jobban nyomták. Igaz? Hisz GER-ban mindenki inkább Erdeit akarta világbajnoknak látni, mint Ulrichot. Igaz? Szegény Thomastól is csak azok a köcsög pontozók csalták el a meccset. Igaz?"
Biztos azt hiszed, hogy most nagyon megmagyaráztad...:)
12 vadasz [2009-08-04 16:53:30]
Tényleg érdekes, hogy Magyarországon a baj mindig a "magyar" szóval kezdődik. Hogy lehet valaki olyan fasiszta, rasszista, soviniszta,nacionalista, hogy képes egy magyar világbajnokot szeretni és képes elkeseredni, ha a magyar bajnok teljesítményét egyfojtában csak igyekszenek leértékelni a többi magyarok.
Pedig valóban Erdei sem azért lett világbajnok, mert sokkal tehetségesebb és jobb ökölvívó, mint az Uni többi félnehézsúlyúa (pl.:Ulrich, Brahmer), hanem mert őt jobban nyomták. Igaz? Hisz GER-ban mindenki inkább Erdeit akarta világbajnoknak látni, mint Ulrichot. Igaz? Szegény Thomastól is csak azok a köcsög pontozók csalták el a meccset. Igaz?
11 profi [2009-08-04 16:27:53]
Shaham!

Természetesen nem siklik át a figyelmem, csak most nem akartam ennyire messzire menni. De, azért ott van, hogy: "Halvány jele sem látszódik az eredmények, a világbajnok tiszteletének."
Esküszöm! Ez egy nagyon furcsa gondolkodási ország.
Azok kapnak elismerést akik igazából nem tettek semmit érte, vagy keveset.. És most igazából nem csak sportolókra gondolok. Posztumusz aranyérmeket, világbajnoki öveket osztanak, (tudom, ezeknek csak szimbolikus jelentősége van) mondván: Biztos bajnok lett volna, ha ezért vagy azért nem tiltották volna meg/el. De a frankó bajnokot, aki a szabályoknak megfelelően szerezte a világbajnoki címét, arra tudtok adni mindig egy frappáns választ, hogy miért nem annyira hiteles vb. mint XY.
Közületek bárkinél jobban tudom, hogy hogyan lehet valakiből világbajnok, és azt hogyan és miért kell megtartatni vele. De ha az a szabályoknak megfelelően történik, senkinek nincs joga kétségbe vonni! Maximum egy másik bajnoknak, vagy egy kihívónak. Azok meg azért teszik, mert az a dolguk!
Madár kapcsán annyit. Calzaghe, és Hatton azért bokszolt Vegasban, mert vitt magával 30000(!!) szurkolót, meg pár millió tv nézőt. De addig! Hány meccset is bokszoltak veretlenül mire odaértek? Emlékszem, 2004 körül már próbálkoztak a M.weathernél, (ott voltam velük) de akkor azt mondta az M. csapat: Nem hiteles ellenfél! Akkor még nem volt az! ...mert nem volt meg a megfelelő marketing háttér. Két évig ment a háttérmeló. Nyilvánvaló,! Nem mehet tovább az NDK-s "dalfesztiválos" szisztéma, háttér. Ha boksz, küzdősport, akkor legyen tömény küzdősport. A nézők, gladiátorokkal akarnak azonosulni! Ha sokáig nem látnak küzdelmet és biztos a fix 1-es, akkor nem játszanak többet, és elfordulnak...mondjuk a K-1 felé. Gyors, pörgős, eseménydús!
10 Shaham [2009-08-04 12:17:47]

"Mert ugye az is lehet, hogy egészen addig ez a srác nagyon jó volt. Az volt, mert egy igen respektált szervezet a WBO VB mérkőzésre alkalmasnak találta. Sőt, ha győzött volna, akkor elfogadja mint világbajnok. Nos, ezt a tényt próbálja néhány, magát szakírónak nevező átfogalmazni."

Látod profi, így is lehet ferdíteni Abron személyét...:)

"Egy magyar bokszoló nem tud győzni. Meccset tud nyerni, de nem tud GYŐZNI. Nem engeditek.Már akkor amikor az ellenfél neve a színre kerül, kezdődik a herótozás."

A baj itt már a "magyar" szóval kezdődik. Ha észrevetted volna nemcsak a "magyar"-okat birálják sokan hanem a legnagyobb sztárokat is (Klicsko, Hopkins, Calzaghe, Roy Jones, Mayweather...) akiknek az eddigi "magyar termés" nyomukban sem ér. Úgynézki efelett átsiklik a figyelmed vagy talán nem is veszed komolyan?
9 Suspect Zero [2009-08-04 12:12:15]
Janó: Összes volt ellenfeléről lehetne írni, yes! Ám a gyakorlatban a kihívók komoly része már nem bokszolt többé, vagy nem olyan szinten, mint korábban. Garay mellett Abron a legaktívabb. Ulrichról is mindig volt írás, mikor ütötte ki valaki. Talán csak Santiago májusi visszatérése nem volt említve. Úgyhogy írtunk is minden korábbi kihívóról.

Ha már Haye példáját hozod fel. Maccarinelli későbbi teljesítménye ugyanúgy rossz reklám Haye-nek is. Legalábbis az itteni hozzászólásokból erre lehetett következtetni. Tavaly még nagy győzelemnek számított, most már csak könnyű győzelemnek.
8 jano [2009-08-04 12:00:58]
Szerintem is túl sokszor kerül szóba DeAbron, egyszerűen nem értem hogy miért. Ha azért mert egyszer meccselt Madárral, akkor rendszeresen az összes volt ellenfeléről lehetne írni, hogy ki, mikor, kitől kapott ki akik valaha boxoltak Madárral. Azt hogy most a Madártól elszenvedett vereség óta nem találja magát, hát ez elég érdekes megközelítés. Vannak hullámvölgyek, egy profi karriert illetőleg, illetve, könnyebb, nehezebb ellenfelek.Lehet hogy már más dolgok foglalkoztatják jobban mint a box.
és már nem erölteti a felkészülést. Pl Macarinelli a Haye-től elszenfedett vereség után nem találja magát? Szerintem nem, hanem egyszerűen ennyit tud.
7 Suspect Zero [2009-08-04 11:50:32]
Ugyan nem lényeg, de a cikkben is benne van, hogy "A már 37 éves tengerentúli bokszoló azóta sem találja magát..."

Miért lenne jobb ez?

"Erdei győzelme DeAbron felett olyan szinten vetette vissza DeAbron karrierjét, hogy azóta csak vereségeket szenved."

Miféle tiszteletlenségről beszéltek egyébként is. Kérem megmagyarázni. Erdei Zsolt maga nyilatkozta, nem egyszer, hogy micsoda komoly kihívókat kapott sorban! Nem ezért is van feszültség közte és az UNI között?

DeAndrey Abron-t nagyon sokan méltatlan kihívónak tartották a meccs előtt is, de a Madár meccset követően ez sajnos végképp igazolódni látszik. Egyetlen bokszoló tett le valamit az asztalra Madár kihívói közül, az Garay.

Teszem azt vegyük Cottót, akinek a kihívói közül Malignaggi, Torres, Quintana az első vb-címüket a vereségük után szerezték meg, Mosley meg utána került vissza a csúcsra.

Nem Erdeinek kritika, kritika az őt körülvevőknek, az Universumtól a WBO-ig, amely utóbbi engedélyezte az ilyen meccset.

Erdei Zsoltot is lehetne kritizálni, hogy például nem ütött ki egy ilyen hurkát, de a cikkben semmilyen kritika nem volt vele kapcsolatban. Minden további csak képzelgés!
6 K.Feri 69 [2009-08-04 11:16:14]
profi + 1
5 profi [2009-08-04 08:58:55]
Vadásznak igaza van! Nagyon igaza van.
Alkalom szülte "prézliújságírók" úgy értékelnek át karriereket, hogy a megszerzett (csodálatos) eredményeket olyan fényben tüntetik fel, mintha az egyszerű feladat lett volna. - Az ellenfél volt rosszabb, és nem a győztes jobb!-
Épp a minap mondtam valakinek: (nem először) Egy magyar bokszoló nem tud győzni. Meccset tud nyerni, de nem tud GYŐZNI. Nem engeditek.
Már akkor amikor az ellenfél neve a színre kerül, kezdődik a herótozás. Tehát ezt vagy azt az ellenfelet papírforma legyőzni. Ha végig megy, gyenge volt mi fiúnk, ha nem megy végig, akkor gyenge volt az ellenfél. Ezzel azt akarom mondani, hogy a győzelem papírforma, tehát nem igazán értékes. Míg minden, ami ezután van, az negatívan értékeli a Magyar bokszolót.
Miért nem mehetett volna úgy a cikk, hogy: Erdei győzelme DeAbron felett olyan szinten vetette vissza DeAbron karrierjét, hogy azóta csak vereségeket szenved. Mert ugye az is lehet, hogy egészen addig ez a srác nagyon jó volt. Az volt, mert egy igen respektált szervezet a WBO VB mérkőzésre alkalmasnak találta. Sőt, ha győzött volna, akkor elfogadja mint világbajnok. Nos, ezt a tényt próbálja néhány, magát szakírónak nevező átfogalmazni. Halvány jele sem látszódik az eredmények, a világbajnok tiszteletének. Ezek a fajta emberek azt gondolják, hogy ezt még ők is megtudták volna csinálni, csak éppen nem voltak ott.
4 morm [2009-08-03 12:45:14]
A 120-108 és a 115-113-as pontozást összehasonlítva lassan már meg sem lepődünk. Szerintem ennyi erővel - kis túlzással - bárki beülhetne pontozónak. Ilyenkor önkéntelenül kíváncsi lesz az ember, hogy tulajdonképpen milyen is volt a meccs összképe...
3 Suspect Zero [2009-08-03 12:34:23]
A mérkőzés mindentől függetlenül megtörtént, vagyis teljesen mindegy, írtunk-e vagy se. Ha rontja az értékét, azt a cikktől függetlenül rontja. Mert sajnos Zsoltnak kevés olyan kihívója volt eddig, aki alakított volna a WBO meccs óta bármit is. Garay-t kivéve talán senki nem nyert semmit.
2 vadasz [2009-08-03 10:40:23]
Jó, igaz, helyes. De mért kell pontról-pontra ennek az Abronnak minden lépését számon tartani. Ez csak arra jó, hogy Madár megíélésén és VB-cíe értékén rontsunk. Ez pedig nem célja egyetlen profibox szerető magyarnak sem.
1 leeloodallas [2009-08-03 10:08:21]
Jellemző...


Impresszum Levél nekünk Médiaajánlat
www.monokli.com
monokli@monokli.com


SITEMAP XML Küzdelem a spammelők ellen site statistics SG.hu WebTop
Magyar hungaroo.com - A magyar linkjegyzéke Magyar Honlap Linkek Best-Top Statisztika